Sözümüz Véblaqları سؤزوموز وئبلاقلاري

Telegram Ķanallarıتلگرام کاناللاري

Dış Bağlantılar ديش باغلانتيلار

Sunday, June 30, 2024

زنده باد اورمو، و خوش‌خدمتی مجدد مانقورت‌ها به پان‌ایرانیسم فارسی و توسعه‌طلبی کوردی

زنده باد اورموی تورک، و خوش‌خدمتی مجدد مانقورت‌ها به پان‌ایرانیسم فارسی و توسعه‌طلبی کوردی

یاشاسین تورک اورمو، و مانقورت‌لارین فارس پان‌ایرانیسمی و کورد یاییلماجی‌لیغی‌نا یاپدیق‌لاری یئنی دال‌قاووق‌لوق-یالتاق‌لیق

Yaşasın Türk Urmu, ve Mankurtların Fars Paniranismi ve Kürt yayılmacılığına yaptıkları yeni dalkavukluk – yaltaklık

ناسیونالیست‌های افراطی کورد می‌گویند مشارکت تورک‌ها در اورمو در انتخابات ریاست جمهوری بسیار بالا و حدود ٧٠ درصد بود و به پزشکیان رای دادند. اما در دیگر شهرهای عمده‌ی تورک مانند تبریز و اردبیل و زنجان همچو وضعیتی موجود نه‌بود. این امر نشان می‌دهد اورمو – به زعم آن‌ها به دلیل نزدیکی به تورکیه و تحت تاثیر قطب معارض سنی و عوثمان‌لی بودن - هم‌چنان کانون تورکیت است و بر اساس منافع ملی تورک عمل می‌کند. اما مناطق مرکز و شرقی  - به زعم آن‌ها به سبب خاستگاه صفوی بودن - به درجه‌ی بسیار در ایرانیت استحاله یافته‌اند و بدتر از آن تحت تاثیر ناسیونالیست‌های افراطی فارس و کورد ضد تورک و مانند ناسیونالیست‌های فارس‌ و کورد عمل می‌کنند.

ناسیونالیست‌های افراطی کوردی هم‌چنین می‌گویند کوردهای استان آزربایجان غربی مخصوصا در اورمو در مسائل سیاسی کلان هم‌سو با دولت جمهوری اسلامی موضع می‌گیرند و با مرکز بر علیه تورک‌ها تعامل می‌کنند. زیرا می‌خواهند یک سد کوردی و کمربند امنیتی برای ایران میان آزربایجان و تورکیه ایجاد کنند و مانع اتصال جوغرافیایی آزربایجان با تورکیه شوند. در حالی که کوردها در مناطق جنوبی‌تر مانند مهاباد و سنندج در تقابل با جمهوری اسلامی ایران و در تعامل با صلیبیان و اوروپایی‌ها عمل می‌کنند ...

در چنین وضعیتی، شرم‌آور و یک خیانت محض است موضع‌گیری مانقورت‌های منسوب به جریانات چپ ایرانی، آزربایجانگرایی استالینیستی، آزربایجانگرایی کلاسیک، و ایران‌گرا که در صف توسعه‌طلبان و تروریست‌های کورد به مخالفت با پزشکیان و تحریم او پرداختند.

تحریم کننده‌گان اصلی پزشکیان مرکب هستند از سه دسته: ناسیونالیست‌های افراطی فارس و پان‌ایرانیست‌ها، ناسیونالیست‌های افراطی و توسعه‌طلب کورد، و مانقورت‌های ایران‌گرا و آزربایجان‌گرا و چپ ایرانی

١-ناسیونالیست‌های افراطی فارس و پان‌ایرانیست‌ها از دو گروه عمده تشکیل می‌شوند: بنیادگرایان شیعی نظام جمهوری اسلامی و سکولارهای عمدتا خارج‌نشین برانداز. دلیل مخالفت هر دوی این دسته‌جات ناسیونالیست فارس با پزشکیان، تورک‌گرایی او، اظهار صریح تورک بودنش و افتخار به آن، تاسیس فراکسیون مناطق تورک‌نشین در مجلس، حمایت او از تدریس به زبان تورکی و دیگر زبان‌های ملی در مدارس، گذر به نوعی سیستم فدرالیستی (ایالتی) و .... است. با انتخاب پزشکیان تورک به ریاست جمهوری و در بازه‌ای که هنوز خامنه‌ای نیمه‌تورک که علنا ایران‌شهری نیست و هنوز رهبر نظام جمهوری اسلامی است، احتمال گشایشی در امور ملل غیر فارس و مخصوصا مساله‌ی ملی تورک و آغاز به تدریس به زبان تورکی در مدارس مناطق تورک‌نشین، و حتی بدون آن تعمیق و تشدید گسل‌های قومیتی یعنی تقویت تورک‌گرایی بر علیه پان‌ایرانیسم و فاشیسم دولتی فارسی واقعی است و این باعث وحشت ناسیونالیست‌های فارس اعم از بنیادگرای شیعی و سکولار می‌گردد.

٢-ناسیونالیست‌های افراطی کورد، به چند دلیل، به شدت مخالف پزشکیان هستند. دلیل اول، تورک‌گرایی پزشکیان است که دلیل مخالفت ناسیونالیست‌های افراطی فارس با او نیز است. دلیل دوم ناسیونالیست‌های افراطی کورد به همراه حامیان صلیبی – اوروپایی – غربی خود، خواستار رهبریت انحصاری فعل و انفعالات سیاسی اوپوزیسیون ایران هستند که در حال حاضر با جریان موسوم به «زن، زنده‌گی، آزادی» که شعار آن متعلق به اوجالان رهبر پ‌ک‌ک است در کونترول آن‌ها قرار دارد. ناسیونالیست‌های افراطی کورد نه‌می‌خواهند هیچ کس و جریان مستقل از آن‌ها مخصوصا تورک و دارای شعور قومی – ملی تورک بر جریان اصلاح‌طلبی و مخصوصا اوپوزیسیون حاکم و یا در حاکمیت بعد از جمهوری اسلامی سهیم باشد. دلیل سوم و مهم‌تر، اهل اورمو بودن پزشکیان است که باعث وحشت ناسیونالیست‌های کورد شده است. زیرا اورمو بر خلاف تبریز و مخصوصا اردبیل، هم کانون و زادگاه ناسیونالیسم مودرن تورک و قلعه‌ی تورکیت و هم کاملا آشنا به تاریخ تجاوزات توسعه‌طلبان و تروریست‌های کورد است. ناسیونالیست‌های کورد همیشه توانسته‌اند به ساده‌گی فعالین سیاسی از تبریز و اردبیل را که یا بنیادگرای شیعی و یا چپ ایرانی و آزربایجان‌گرا هستند فریب داده و به ماشه و ابزار سیاست‌ها و دسیسه‌های ضد تورک خود تبدیل کنند. اما آن‌ها هرگز نه‌می‌توانند مردم و نخبه‌گان آگاه تورک اورمو (ایضا سالماس و سولدوز و قوشاچای و تیکان تپه و ...) با هر تمایل سیاسی که داشته باشند، مخصوصا تورک‌گرایان را فریب داده به بازیچه‌ی خود مبدل سازند.

٣-طیف‌های رنگارنگ مانقورتیسم مرکب از جریانات چپ ایرانی، آزربایجان‌گرایی استالینیستی و آزربایجان‌گرایی کلاسیک، به مخالفت با پزشکیان و تحریم او پرداختند و با این موضع‌گیری خائنانه‌ی خود یک بار دیگر اثبات کردند که مولود پان‌ایرانیسم و صلیبیان و داشناک و روسیه و ... و مانع اصلی داخلی در راه روند ملت شونده‌گی توده‌ی تورک ساکن در ایران و احقاق حقوق ملی او هستند. به این دسته‌جات شخصیت‌های تورک فاقد شعور ملی تورک و ایران‌گرا که پزشکیان را تحریم کردند مانند شیرین عبادی و موسوی تبریزی و نرگس محمدی و ... را هم باید اضافه کرد. این تورک‌های مانقورت مخصوصا منسوبین به چپ ایرانی و آزربایجان‌گرایی که پزشکیان را تحریم کرده و می‌کنند، بدون اما و اگر و شاید، بازیچه‌ی پان‌ایرانیست‌ها و صلیبیان و توسعه‌طلبان کوردی و اغلب آگاهانه خائن به ملت تورک هستند.




No comments:

Post a Comment