Monday, September 7, 2020

در فرانسه کتاب‌ درسی دبیرستانی، شهرها و مناطق تورک آزربایجان غربی را به عنوان کوردستان نشان می‌دهد.

در فرانسه کتاب‌ درسی دبیرستانی، شهرها و مناطق تورک آزربایجان غربی را به عنوان کوردستان نشان می‌دهد

 

مئهران باهارلی

. Fransada bir lise ders kitabında Batı Azerbaycan ili ile Batı İrandaki Türk kent, köy ve bölgeler, Kürt ve Kürdistan diye gösteriliyor.

. In a French high school textbook, Turkish cities, villages and regions of West Azerbaijan Province and other Turkish populated areas of western Iran are presented as Kurdish and Kurdistan.

. Dans un manuel de lycée français, les villes, villages et régions turcs de la province de l'Azerbaïdjan occidental et d'autres zones peuplées turques de l'ouest de l'Iran sont présentés comme kurdes et Kurdistan.

. In einem französischen Schulbuch werden türkische Städte, Dörfer und Regionen der westaserbaidschanischen Provinz und anderer türkisch besiedelter Gebiete im westlichen Iran als kurdisch und kurdisch dargestellt.

. في أحد الكتب المدرسية الفرنسية ، تُعرض المدن والقرى والمناطق التركية في مقاطعة أذربيجان الغربية وغيرها من المناطق التركية المأهولة في غرب إيران على أنها كردية وكردستانية.



فانتزی‌های ناپلئونی - خیال‌بافی‌های فرانسوی

در فرانسه در یک کتاب‌ کومک آموزشی دبیرستان[1]، علاوه بر مناطق تورک‌نشین تورکیه و عراق و سوریه، شهرها و روستاها و مناطق تورک استان آزربایجان غربی و دیگر نواحی تورک‌نشین غرب ایران در استان‌های زنجان، همدان، کوردستان و کرمانشاه به صورت کورد و کوردستان نشان داده می‌شود.

 در این کتاب هم‌چنین گروه‌های مسلح و تروریست کوردی وابسته به پ‌ک‌ک وس. به عنوان پیشمرگه معرفی - ستوده شده؛ و با مبالغه در تعداد جمعیت کورد، دروغ «کوردها بزرگ‌ترین ملت بدون دولت جهان» تکرار شده است. حال آن که:

الف-غرب در باره‌ی تعداد جمعیت کوردها عامدانه مبالغه و آگاهانه رقم‌سازی می‌کند. به عنوان نمونه کوردهای ایران را که صرفا ٦-٧ درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند، دو - سه برابر و به صورت جمعیتی  ١٥- ١٧ درصدی نشان می‌دهد. در عوض درصد تورک‌ها که اکثریت نسبی جمعیت ایران را تشکیل می‌دهند از ٤٥ درصد به ١٥درصد کاهش داده می‌شود.

ب- کوردها نه تنها بزرگ‌ترین ملت بدون دولت جهان نیستند، بلکه حتی در خاورمیانه و خود ایران هم، نه کوردها، بلکه تورک‌ها بزرگ‌ترین ملت بدون دولت هستند. اگر گفته شود که تورک‌های ساکن در ایران، به سبب وجود جمهوری آزربایجان و تورکیه، نمی‌توانند ملتی بدون دولت شمرده شوند، در آن صورت کوردها هم نمی‌توانند ملتی بدون دولت شمرده شوند، زیرا دولت اقلیم کوردستان وجود دارد.

تورک‌ستیزی تاریخی فرانسه

دولت‌های استعمارگر و امپریالیست اوروپایی – مسیحی - غربی شامل روسیه و آمریکا، علاوه بر آسیا، عموما دارای گرایشات و سنن سیاسی مخالف تورک در منطقه‌ی جنوب شرق اوروپا، آسیای صغیر، قفقاز، خاورمیانه و شمال آفریقا هم هستند[2]. این امر با هویت مسیحی و جنگ‌های صلیبی، پیش‌روی عوثمان‌لی در اوروپای جنوب شرقی و اعماق اوروپای مرکزی، حتی یک هزاره پیش از آن حرکت و حاکمیت تورک‌های آوار و بولقار و .... در تمام شرق، جنوب و شمال اوروپا مخصوصا هون به فرماندهی آتیلا، و نهایتا مسلمانوفوبی و .... در هم آمیخته است. ولی به ویژه در نیمه‌ی دوم قرن بیستم این گرایشات و سنن سیاسی اغلب خصلتی پراگماتیک و فرصت‌طلبانه داشته، زیگزاگ‌ها و افت و خیز و شدت و ضعف‌هایی از خود نشان داده و اکثرا از دشمنی مصرانه، بیمارگونه، ایدئولوژیک و نژادپرستانه‌ی علنی به دور بوده است.

با این‌همه یک دولت اوروپایی وجود دارد که در یک صد و پنجاه سال اخیر، چه در جنوب شرق اوروپا، چه در آسیای صغیر، چه در قفقاز، چه در خاورمیانه، و چه در شمال آفریقا به دشمنی علنی، مصرانه، کینه‌توزانه و بیمارگونه، بدون زیگزاگ و شدت و ضعف، و با سائقه‌های ایدئولوژیک و نژادپرستانه با عنصر تورک پرداخته و می‌پردازد: دولت فرانسه.

فرانسه علی رغم آن که مهد دموکراسی و لائیسیته نامیده می‌شود و این نام‌گذاری قسما بامسما است، با این‌همه در مناسبات با تورک‌ها و ملل تورکیک و عموما مسلمانان و مستعمرات سابق خود، دارای رفتار و مواضعی به شدت غیر دموکراتیک، نژادپرستانه، بنیادگرایانه (در حمایت از بنیادگرایی مسیحی ارمنی و یونانی و ....) و استعمارگر (در مناسبات با آفریقا و ....) است. فرانسه به سبب مطامع استعماری ضد تورک و ضد عرب خود،  در طول تمام قرن بیستم و اکنون هم، از ناسیونالیسم افراطی توسعه‌طلب و گروه‌های مسلح ارمنی و کوردی در منطقه حمایت کرده و می‌کند. در مقطع فعلی حمایت فرانسه از جنبش زن، زنده‌گی آزادی هم به سبب ناسیونالیست فارس - ایرانی و ضد تورک و ضد عرب بودن رهبریت آن است.

١-در سال‌های جنگ جهانی اول دشمنی فرانسه با عنصر تورک منطقه به صورت حمایت صددرصدی از توسعه‌طلبی و تروریسم ارمنی، آسوری، روم، یونان و کوردی، بر علیه تورکان غرب، یعنی تورکان ساکن در ایران، قفقاز و عوثمان‌لی متجلی شده است. فرانسه شریک و یکی از عوامل و موجد و فاعل تمام مظالم، کشتارها و قتل عام‌ها و جنایات جنگی انجام گرفته توسط گروه‌های مذکور بر علیه ملت تورک است. ارتش، میسیون‌های دیپلوماتیک، میسیونرهای مسیحی و جمعیت‌های به ظاهر طبی - صلیب سرخی فرانسه نقش فعال و تعیین کننده‌ای در مدیریت و سازمان‌دهی و آموزش و مسلح کردن و تحریک جیلوهای آسوری و متعاقب آن قتل عام ١٣٠٠٠٠-١٤٠٠٠٠ تن از تورکان در شمال غرب تورک‌ایلی (غرب آزربایجان در اورمیه، سلماس، ...) توسط آن‌ها، همچنین در مسلح کردن و سازمان‌دهی کومیته‌چی‌های تروریستی و خراب‌کار ارمنی در قفقاز و جنوب آناتولی در سال‌های جنگ جهانی اول و سال‌های جنگ استقلال تورکیه، ... داشتند.

ایجاد هویت استعماری قومی آزری در اواخر قرن نوزده و اشتراک اوریانتالیست‌ها و محققین فرانسوی در قرون نوزده و بیستم مخصوصا در دوره‌ی پهلوی در آفرینش و تبلیغ «تاریخ‌نگاری ایرانی» و «تمدن ایرانی» و «فرهنگ و هنر ایرانی» و .... بر اساس باستان‌گرایی ضد عرب و ضد تورک توسط فرانسه هم باید در این بستر و به عنوان اقدام دولت فرانسه برای نسل‌کشی ملی تورک، پذیرفته شود.

٢-در تاریخ معاصر، فرانسه پایگاه اصلی و مرکز سیاسی تورک‌ستیزی در اوروپا و غرب بر علیه تورکیه، تورک‌های قبرس و جمهوری آزربایجان بوده است. فرانسه بر علیه تورک‌های ساکن در ایران هم همواره مواضعی دشمنانه اتخاذ کرده است:

-تبدیل فرانسه به پایگاه جهانی داشناک‌سوتیون و سپس آسالا و دیگر گروه‌های تروریستی ارمنی

-حمایت بی قید و شرط و آشکار از قوای اشغال‌گر و الحاق‌طلب ارمنی در اشغال قاراباغ و دیگر مناطق جمهوری آزربایجان

-جرم شناختن انکار افسانه‌ی نسل‌کشی ارامنه توسط پارلمان فرانسه

-تبدیل فرانسه به پایگاه گروه‌های تروریستی و توسعه‌طلب کوردی مانند پ‌ک‌ک، انستیتوی کورد پاریس، حزب دموکرات کوردستان ایران و ... و حمایت رسمی - دولتی از آن‌ها

-حمایت از توسعه‌طلبی کوردی در عراق و الحاق کرکوک تورک به اقلیم کوردستان

-حمایت از تروریست‌های کوردی پ‌ک‌ک-ی‌پ‌گ در اشغال سرزمین‌های تورک و عرب و آسوری شمال و شرق و مرکز سوریه توسط آن‌ها و در این راستا مخالفت با خروج نیروهای آمریکایی متفق پ‌ک‌ک-ی‌پ‌گ از سوریه

٣-اکنون نیز فرانسه با ذهنیت جنگ‌های صلیبی و پیمان امپریالیستی سئور – علاوه بر جلوگیری مصرانه و دائمی از مذاکرات عضویت تورکیه در اتحادیه‌ی اوروپا در دهه‌های اخیر - مشغول به انجام اقدامات ضد تورک آتی است:

-دسیسه‌پردازی در لیبی و سوریه و عراق بر علیه تورکیه و تورک‌ها

-فتنه‌انگیزی در قبرس با تسلیح روم‌ها و ایجاد پایگاه‌های نظامی در بخش جنوبی آن، بر علیه صلح و بر خلاف قوانین بین الملل، در حالی که فرانسه دارای هیچ‌گونه حق و موضع گارانتور در مساله‌ی قبرس نیست

-تهدید علنی و جنگ‌افروزی بر علیه تورکیه عضو دیگر ناتو و بر خلاف روح پیمان ناتو

-به همراه یونان و افراطیون اسرائیل و روم‌های قبرس دسیسه‌چينی برای محاصره‌ی دریایی تورکیه در مدیترانه و دست‌اندازی به منابع دریایی و زیر آبی منطقه که حق تورکیه و تورک‌های قبرس است

- در رفتاری علنا امپریالیستی فرستادن زیردریایی و هواپیماها و کشتی‌ جنگی به شرق مدیترانه

-توطئه‌گری برای اخراج تورکیه از ناتو

...

برای مطالعه‌ی بیشتر:

در فرانسه کتاب‌ درسی دبیرستانی، شهرها و مناطق تورک آزربایجان غربی را به عنوان کوردستان نشان می‌دهد.

http://sozumuz1.blogspot.com/2020/09/blog-post_7.html

جمهوری آزربایجان باید به طور رسمی خواستار اخراج فرانسه از گروه مینسک شود.



[1] کتاب کومک آموزشی درس تاریخ  ـ  جوغرافی سال آخر دبیرستان برای سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۰، انتشارات بلین

[2] در دو قرن گذشته همه‌ی دولت‌های استعماری مسیحی اوروپایی و در راس آن‌ها بریتانیا، روسیه، فرانسه، و در قرن بیستم چین، .... دشمن جهان تورکیک بودند. روسیه در اشغال بخش اعظم جهان تورکیک (و مونقولیک و اورال-فین-اوقوریک) که اکنون هم تحت اشغال فدراسیون روسیه است، از سیبری تا قفقاز شمالی و بخش‌های شمالی آسیای میانه و شمال موغولستان و مناطق غازان و وولگا و شبه جزیره‌ی کریمه و ...؛ بریتانیا در سیاست عمومی ساقط کردن امپراتوری موغولان در هندوستان و قاجارها در ایران؛ چین در اشغال تورکستان شرقی و موغولستان داخلی و .. نقش درجه اول را بازی کرده‌اند.

No comments:

Post a Comment