Tuesday, March 22, 2016

در حمايت و عدم حمايت از مواضع برخي از مقامات و شخصيتهاي تورک


در حمايت و عدم حمايت از مواضع برخي از مقامات و شخصيتهاي تورک

اصل کلي اين است:

بسته به شرايط خاص هر منطقه در يک انتخابات مشخص مي‌توان از مواضع مثبت برخي مقامات رژيم بنيادگراي فارس که در آن مقطع خاص مدافع منافع ملي مشخص و قابل تعريف خلق تورک باشند حمايت کرد. مانند انتخاب قاضي‌پور در مقابله با توسعه‌طلبي کوردي و بعضي سياستهاي ضد تورکي رژيم و تلاش گروههاي کورد براي ايجاد شناسنامه کوردي-کوردستاني براي اورميه ...

حمايت از مواضع مثبت اينگونه افراد لازمه ی مصلحتگرائي سياسي و پايبندي به موازين اخلاقي (قدرداني از مواضع مثبت آنها به موازات انتقاد از مواضع منفي آنها) است. اما به معني تائيد همه مواضع سياسي و يا ايدئولوژيک ديگر آنها (بنيادگرائي شيعي، ذوب در ولايت، جنسيت‌زدگي، فرهنگ سياسي مبتذل، ..) و نظام جمهوري اسلامي فارس و شيعي که اين اشخاص بدان وابسته‌اند، و يا قهرمان‌سازي از اين مقامات نظام جمهوري اسلامي نيست و نبايد باشد.

دقيقا به دليل همان منافع ملي خلق تورک است که بايد از عمال و نوکران بي‌هويت شده و به لحاظ سياسي-اقتصادي فاسد مانند ضراب و زنجاني، که در عمر خود قدمي، آگاهانه و يا ناآگاهانه در راه خلق تورک برنداشته‌اند، حمايت نکرد. برعکس، بايد اينگونه ذوب شدگان در هويت ايراني-فارسي را قبل از ديگران و علنا و شديدا محکوم نمود و طرد کرد. اين رفتار نيز لازمه تقيد به اصول اخلاقي و مصلحتگرائي سياسي است.

No comments:

Post a Comment