Tuesday, November 15, 2022

آزربایجان‌گرایان: باید تبریز - اردبیل را خارج از وطن شمرد!

آزربایجان‌گرایان: باید تبریز - اردبیل را خارج از وطن شمرد!

 

آزربایجان‌گرایی «ایدئولوژی خیانت به ملت تورک» (نفی نام ملی تورک، نفی یگانه‌گی ملی اوغوزهای غربی ساکن در ایران، تلاش برای تضعیف و تجزیه‌ی آن به چند ملت‌چه، نفی تاریخ ملی تورک و شخصیت‌های ملی تورک، تقدیر پان‌ایرانیست‌ها و دشمنان تورک و متفقین صلیبیان و پارسی‌ها و داشناک‌ها و ازلی‌ها به عنوان حرکات و شخصیت‌های ملی، ...) است.

آزربایجان‌گرایی همچنین «ایدئولوژی وطن‌فروشی» است. زیرا تمام سرزمین‌های تورک‌نشین در شمال غرب ایران و نواحی مجاور آن را وطن تورک نمی‌داند. این ایدئولوژی برای توجیه وطن‌فروشی خود ادعا می‌کند که تورکان این مناطق آسیمیله شده‌اند و برای حقوق ملی خود قیام نکرده‌اند. بنابراین، این سرزمین‌های تورک، وطن تورک نیستند!.

با فرض صحت این ادعای اندیشه‌سوز – که تماما نادرست و ناشی از جهل و بی خبری آزربایجان‌گرایان از قسمت‌های غیر آزربایجانی وطن تورک و وضعیت هویت ملی تورک در آن‌ها است - باید به این وطن‌فروشان گفت با این منطق شما، قبل از همه باید تبریز - اردبیل را خارج از وطن شمرد!

چرا که نه تنها اردبیل در پنج قرن اخیر مهد شیعی‌گری فارسی ضد تورک، و مخصوصا تبریز در تمام طول قرن نوزده و ربع اول قرن بیستم زادگاه و کانون ناسیونالیسم فارس‌گرا و ضد تورک ایرانی، و در هم‌سویی با صلیبیان و پارسی‌ها و داشناک‌ها و ازلی‌ها عامل درجه یک در ساقط کردن دولت تورک قاجار و پایان دادن به حاکمیت تورک بر ایران بوده است، بلکه قریب به نود درصد از نخستین و برجسته‌ترین تئوریسین‌ها و متفکرین پان‌ایرانیست در ایران، تبریزی و از مرکز – شرق آزربایجان بودند. امروز هم این دو، مرکز آزربایجان‌گرایی ضد تورک پان‌ایرانیستی و استالینیستی هستند. بنا به استدلال مضحک آزربایجان‌گرایان، فقدان شعور ملی تورک باعث می‌شود که حکم به وطن نبودن تبریز و اردبیل هم داد ... گر حکم شود که مست گیرند، در شهر هر آنکه هست گیرند .....

وانگاه عامل و مسبب اصلی آسیمیله شدن و فقدان شعور ملی تورک در میان مردم تورک، چه در بخش‌های آزربایجانی تورک‌ایلی و چه در بخش‌های غیر آزربایجانی آن، خود آزربایجان‌گرا هستند که فاقد شعور ملی تورک و شعور وطنی تورک می‌باشند و در طول ١٢٥ سال گذشته مانع اصلی داخلی در مسیر ایجاد آن‌ها بوده‌اند. وظیفه‌ی نخبه‌گان و فعالین سیاسی، تلاش برای آگاه‌سازی مردم تورک آسیمیله شده به هویت ملی خود و حفظ هر وجب از سرزمین‌های تورک‌نشین به عنوان جزئی از وطن تورک است، نه توجیه خیانت خود برای فرار از مسئولیت و در خیانتی بزرگ‌تر نفی جزئی از ملت خود و وطن خود بودن آن‌ها ...


No comments:

Post a Comment