Monday, March 13, 2023

دوران تقیه به سر آمده است، جریان تاریخی منحرف آزربایجان‌گرایی باید افشاء، محکوم و طرد شود.

دوران تقیه به سر آمده است، جریان تاریخی منحرف آزربایجان‌گرایی باید افشاء، محکوم و طرد شود.

 

خیانت مانقورت‌ها و گؤزقامان‌های منطقه‌ی تبریز - اردبیل و اطراف آن به ملت تورک و تاریخ تورک و وطن تورک که با ماجرای صفویان ساخته‌ی صلیبی‌یان و ارمنی‌یان و شیعی‌گری داعش‌وار آن‌ها آغاز می‌شود و در قرن نوزده با قائل شدن به ملت ایران با زبان ملی فارسی و در ربع اول قرن بیستم در دوره‌ی مشروطیت انگلیسی – و حرکت ایران‌گرایانه‌ی آزادی‌ستان – یک حرکت متفق انگلیس و داشناک‌ها و ضد تورک - به ایجاد هویت قومی جعلی آزربایجانی زیرمجموعه‌ی ملت ایران به جای تورک و تلاش برای تجزیه‌ی ملت تورک و وطن تورک، و در سال‌های جنگ جهانی دوم با وارد کردن هویت ملی روسیه – استالین و ارمنستان – میکویان ساخته‌ی آزربایجانی به عنوان ملتی غیر تورک و ضد تورکیه و حیات خلوت روسیه به اوج خود می‌رسد، پدیده‌ای بسیار گسترده و طولانی است و خیل عظیمی از نخبه‌گان چپ، راست، غرب‌گرا، باستان‌گرا، شیعی و ..... در منطقه‌ی تبریز - اردبیل و اطراف آن را شامل می‌شود.

این خیانت امروز هم تحت نام «تشکیلات آزربایجانی» و «حرکت ملی آزربایجان» همچنان در آن منطقه به حیات خود ادامه می‌دهد. هر شخصیت و تشکیلاتی که دارای نام آزربایجان مخصوصا با ذال پارسی است، مفاهیمی مانند ملت‌های جعلی آزربایجان و تورک آزربایجانی و .... را تبلیغ می‌کند، منکر یک ملت واحده بودن همه‌ی اوغوزهای غربی ساکن در ایران است، وطن تورک در شمال غرب ایران و نواحی مجاور آن - تورک‌ایلی را محدود به جوغرافیای آزربایجان می‌کند و یا با بسط بیجا در صدد تعمیم نام آزربایجان - یک نام ایرانیک - به قسمت‌های غیر آزربایجانی تورک‌ایلی است، و مخصوصا حرکت‌های غیر تورک – ضد تورک شاهان صفوی بازیچه‌ی صلیبی‌یان، جنبش مشروطیت انگلیسی – پارسی – ازلی که ملت ایران را اختراع و بر حاکمیت سیاسی یک هزارساله‌ی تورک بر ایران پایان داد، آزادی سِتان پان‌ایرانیستی و متفق داشناک که زبان تورکی را ممنوع ساخت، و حکومت ملی ضد تورک استالین ساخته که رهبر آن «تورک را از قدیم دشمن خود می‌دانست» را به عنوان شخصیت و جریانات ملی عرضه می‌کند، در امتداد آن خیانت تاریخی قدم بر می‌دارد.

روشن‌فکران و محققین و مولفین و مورخین و متفکرین و فعالین تورک در سراسر تورک‌ایلی و ایران و جهان باید جریان خیانت تاریخی آزربایجان‌گرایی و تمام محصولات آن و در راسشان تعریف ملت و وطن بر اساس جوغرافیای آزربایجان که نامی ایرانیک است و تاریخ‌نگاری آزربایجانی و شخصیت‌های ملی و اهداف و استراتژی‌ها، الفباهای عربی و لاتینی آن و پرچم‌هایش و .... را جملتا افشاء و محکوم و طرد، و سریعا خط خود را از آن جدا و مستقلا با عنوان و هویت ملی تورک متشکل شده آغاز به فعالیت کنند. 

در غیر این صورت با میدان‌داری آزربایجان‌گرایان خیانت‌پیشه که مردم تورک را طی ١٢٥ سال گذشته بی شعور ملی و وطنی تورک ساخته، او را از داشتن صنف روشن‌فکر محروم نموده، تجزیه کرده و به آستانه‌ی اضمحلال کشانده‌اند و  مسخره‌بازی حرکت ملی آزربایجان که نه خود مردم تورک و نه احدی در جهان آن را جدی نمی‌گیرد، تورک و تورکیت از صحنه‌ی تاریخ و ایران و منطقه، و مقدمتا از مرحله‌ی گذر از نظام که فعلا در جریان است حذف خواهند شد و نام و اثری از آن‌ها در ایران باقی نخواهد ماند.


برای مطالعه‌ی بیشتر- هویت مخدوش آزربایجانی و ماهیت تورک‌ستیز آن

 

 مئهران باهارلی: افلاس آذربایجان‌گرایی و بایگانی شدن پرونده‌ی ملت آذربایجان

http://sozumuz1.blogspot.com/2022/10/blog-post_30.html

آزربایجان‌گرایی و تست اوردک! آزه‌ربایجان‌چی‌لیق ایله اؤرده‌ک‌ اؤلچه‌یی

https://sozumuz1.blogspot.com/2022/11/blog-post_17.html

در هویت ملی آزربایجانی، «انکار هویت ملی تورک» مندرج و مستتر است

http://sozumuz1.blogspot.com/2017/08/blog-post.html

روح دوکترین آزربایجان‌گرایی عَلَم کردن هویت آزربایجانی به جای هویت ملی تورک

http://sozumuz1.blogspot.com/2017/03/blog-post_85.html

حامد تالپران: ناکارآمدی، ناقص و عقيم و غير واقعی بودن آذربايجان‌گرايی صرف

http://sozumuz1.blogspot.com/2017/01/blog-post_23.html

حامد تالپران: سکتاریسم آزربایجانی، با خودی که ‌از آن او نیست، فریفته‌ی اسطوره‌های ساخته‌ی دشمنان، عمل‌گرای بدون پشتوانه‌ی‌ تفکر، و عامل انحراف از هدف یکتای ملت شونده‌گی مردم تورک

https://sozumuz1.blogspot.com/2021/07/blog-post_24.html

صدرا آقاسی: بایستی از ایده‌ی آزربایجان جنوبی دست کشید. اولگوی اقلیت بودن تورک‌ها، تاکید بر آزربایجان و جوغرافیای آن، میراث فرقه‌ی دموکرات پیشه‌وری، ... راه‌ به ‌جایی نخواهد برد.

https://sozumuz1.blogspot.com/2022/12/blog-post_8.html

سه هویت‌ ملی انتخابی عمده در میان نخبه‌گان تورک در ایران

http://sozumuz1.blogspot.com/2020/09/blog-post_24.html

نحله‌ها‌ی فکری مخدوش و هویت‌های ملی معیوب بعضی از نخبه‌گان تورک: آزربایجان‌گرایی و چپ ایرانی

http://sozumuz1.blogspot.com/2018/02/blog-post_42.html

واکنش بریتانیا و روسیه به ظهور هویت ملی تورک در نیمه‌ی اول قرن بیستم-ایجاد هویت آلترناتیو قومی آزربایجانی و هویت ملی آزربایجانی

https://sozumuz1.blogspot.com/2018/09/blog-post_24.html

«ملت آزربایجان» بنا به سردار سرلشکر پاسدار یحیی رحیم ‌صفوی و یا «آزربایجان‌گرایی سپاه پاسدارانی»

https://sozumuz1.blogspot.com/2021/03/blog-post_7.html

Türk yérine koloniyal Azerbaycan Étnosu-Milleti qavramı Quzéyde de iflas étmekdedir

http://sozumuz1.blogspot.com/2017/01/turk-yerine-kolonliyal-azerbaycan.html

در ایران، یک «مساله‌ی تورک» وجود دارد و یک «مساله‌ی حق تعیین سرنوشت ملت تورک». مساله‌ای به اسم آزربایجان و حق تعیین سرنوشت آزربایجان و ... وجود ندارد

http://sozumuz1.blogspot.com/2017/02/blog-post_5.html

در ایران شش ملت و اقلیت ملی تورکیک وجود دارد، هیچکدام از آن‌ها «آزربایجانی» و یا «تورک آزربایجانی» نیست

http://sozumuz1.blogspot.com/2017/08/blog-post_11.html

ایران‌دا نه «آزه‌ربایجان‌لی» وار، نه «آزه‌ربایجان تورکو» و نه باشقا بنزه‌ر اویدورما و قوندارما ملت‌له‌ر و کیم‌لیک‌له‌ر

http://sozumuz1.blogspot.com/2017/03/blog-post_10.html

اصطلاح «ایران تورک‌چوله‌ری»، صرفاً می‌تواند محصول مغز علیل و پاک باخته‌ی یک آزربایجان‌گرای ضد تورک باشد

http://sozumuz1.blogspot.com/2017/03/blog-post_95.html

بحران‌های آزربایجان‌گرایانه

http://sozumuz1.blogspot.com/2017/08/blog-post_1.html

آزربایجان‌گرایی تالشی: گل بود به چمن نیز آراسته شد

http://sozumuz1.blogspot.com/2017/08/blog-post_95.html

باز هم ملت جعلی آذربایجان، اعتراض به تیتر خبر آیت الله منتظری

http://sozumuz1.blogspot.com/2017/11/blog-post_8.html

ایران‌دا تورک خالقی اؤزونه «تورک» دییه‌ر. بو دا مساله‌نی بیتیریر

http://sozumuz1.blogspot.com/2017/02/blog-post.html

پان تورک، پان آزربایجانیسم، تورک‌باوری، تورک‌یسم، پان‌تورک‌یسم، پان‌تورکیک‌یسم، توران‌یسم

http://sozumuz1.blogspot.com/2018/05/blog-post_20.html

ایضاحاتی در باره‌ی کاربرد مودرن و دموکراتیک دو نام تورک و آزربایجان

http://sozumuz1.blogspot.com/2016/10/blog-post_9.html

No comments:

Post a Comment