ایران پارلامئنتوسونون زورونلو اسلامی حجاب یاساسی
مئهران باهارلی
١-بوگون اسلامی حجاب و یا تستر دییه بیلینهن و اونلهنهن، ههله زورونلو توربان و چادرا-چارشاف کیمی قادین باش اؤرتوسو و بورونجهیی اسلامین ایلکین قایناقلاریندا (قرآن و اسلام پیغمبری ایله ایلک دؤرت خلیفهنین یاشامیندا) یوخ ایدی. اسلامی حجاب داها سونرالار بعضی بؤلگهلهردهکی یئرهل، و ده زرتشتیلیک دینی ایله کاتولیک خیریستییانلیق گهلهنهکلهرینین ائتکیسی و قاریشیمیندان اورتایا چیخمیش بیر اولونتودور[1].
اسلامی حجابین اسلام دیشی اولماسی و اسلامین ایلکین قایناقلاریندا وار اولماماسی اؤزهللیکله آکادئمیک اورتاملاردا اؤزگورجه و قورخمادان سؤیلهنهبیلینمهلی و تارتیشیلمالیدیر. بونونلا بیرلیکده قادینلارین اؤز اؤزگور ارادهلهرییله ایستهدیکلهری گیییم طرزینی و گییسیلهری – بونا توربان و چادرا-چارشاف دا داخلدیر – سئچمه و یا بونلاری دینی اینانجلارینین گهرهیی اولاراق بیلمه حاققی واردیر. بو حاققا کیمسه قاریشمامالی و هامی، بونا سیاسی گروپلار و دولتلهر ده داخلدیر، سایقی گؤستهرمهلیدیر.
٢-ایران اسلام جمهوریتی، زورونلو اسلامی حجابی، و قادینلارلا قیزلارا یاپدیغی سیستئماتیک و سورهکلی باسقیلاری و ظلملهری خالقی ییلدیرما و توتالیتئر شریعتچی رئژیمین حاکمیتی و اوتوریتهسینین وار اولدوغونو گؤستهرمهک اوچون بیر آراج و یؤنتهم اولاراق قوللانماقدادیر (ایران اسلام جمهوریتینین بو آماجلا قوللاندیغی اهن اؤنهملی باشقا بیر یؤنتهم هر آی اهن آز اون اینسانی اعدام ائتمهکدیر). بو دوغرولتودا ایران اسلامی مجلسی (پارلامئنتوسو) فارس مینی ایمپئریالیسمینه بؤلگهده ایندیریلهن سون ضربهلهردهن سونرا (حزباللهین باشینین اهزیلمهسی، و آردیندان اسد رئژیمینین چؤکمهسی) اؤز حاکمیتینین دیمدیک آیاقدا اولدوغونو گؤستهرمهک، خالقی ییلدیرماق و زورونلو اسلامی حجابا قارشی ایرانلی قادین و اهرکهکلهرین باش قالدیریسینی باسدیرماق اوچون، یئنی بیر یاسا حاضرلامیشدیر. زورونلو حجابا قارشی چیخانلارا آغیر جزالار گهتیرهن بو یاسا، یالنیز زورونلو حجابی دایاتماقلا سینیرلی قالماییپ، ایران توپلومونو توتالیتئر بیر توپلوما دؤنوشدورمهنی ده آماجلاماقدادیر.
٣-تورک تاریخی، کولتورو، گهلهنهکلهری و دهیهرلهرینده بوگون اسلامی حجاب اولاراق بیلینهن چارشاف-چادرا کیمی بورونجهکلهر، ههله قادینلارا بونلاری زورلا دایاتما اولایی، گئنهل اولاراق قادینلارا یاپیلان باسقیلار و ظلملهر و قادینلاری ایکینجی درجهلی انسان گؤرمهنین یئری یوخدور. ایران اسلام جمهوریتینین تورک قادینلارا دایاتماق ایستهدییی چارشاف -چادرا و توربان، بوتون بونلارا تهرس اولماقلا بیرلیکده، ایرانداکی تورک میللی گییسیلهرینی یوخ ائتمهکده و بئلهجه تورک خالقینین کولتورهل سویقیریمینی دا یئیینلهشدیرمهکدهدیر.
٤-یوخاریدا سؤیلهنهنلهره دایاناراق، ایران اسلام جمهوریتینین شریعت آدی ایله قادینلارا یاپدیغی باسقیلار و اونلارا دایاتماق ایستهدییی زورونلو حجاب، تورک خالقی ایله تورک میللی کیملییی، تاریخی، کولتورو، گهلهنهکلهری و دهیهرلهرینه دوغرودان بیر سالدیریدیر. ایراندا یاشایان هر بیر تورکون میللی گؤرهوی زورونلو حجابا و قادینلارا یاپیلان باسقیلارا دیرهنمهکدیر. زیرا قادین حاقلاری و اؤزگورلوکلهری تورک میللی کیملییینین اهن اؤنهملی پارچالاریندان بیریدیر.
٥-ایرانین تورک جمهورباشقانی پزشکیان رئژیمین قادینلارا یاپدیغی سیستئماتیک باسقیلاری و بو دوغرولتودا مجلسین یئنی زورونلو حجاب یاساسینا قارشی چیخمیشدیر. اؤته یاندان زهنگهزور کوریدورونا و اوخوللاردا تورکجه اوخومایا قارشی چیخماق سیاستلهری کیمی بو آنتی تورک یاسانین دا آرخاسیندا فارس ایران اسلام جمهوریتینین لیدئری علی خامنهای واردیر. بو یاسانی حاضیرلاماقدا رولو اولان، مجلسده اونایلایان، ساوونان بوتون تورک یئتکیلیلهر و دین آداملاری؛ تورک قادینلاری، تورک خالقی و تورک تاریخینه خیانت ائتمیش و ائتمهکدهدیرلهر.
İRAN PARLAMENTOSUNUN ZORUNLU İSLÂMÎ HİCÂB YASA TASARISI
Méhran Baharlı
1-Bugün İslâmî Hicâb veya tesettür diye bilinen ve ünlenen, hele zorunlu türban ve çarşaf gibi kadın baş örtüsü ve bürünceyi İslam’ın ilkin kaynaklarında (Kur’an ve İslam Peygamberi ile ilk dört halifenin yaşamında) yok idi. İslâmi Hicâb daha sonralar bazı bölgelerdeki yerel, ve de Zerdüştîlik dîni ile Katolik Hıristiyanlık geleneklerinin etkisi ve karışımından ortaya çıkmış bir oluntudur[1]. İslâmî Hicâb’ın İslam dışı kökenli olması ve İslam’ın ilkin kaynaklarında var olmaması özellikle akademik ortamlarda özgürce ve korkmadan söylenebilinmeli ve tartışılmalıdır. Bununla birlikte kadınların kendi özgür iradeleriyle istedikleri giyim tarzını ve giysileri – buna Türban ve Çarşaf da dahildir - seçme, veya bunları dînî inançlarının gereyi olarak bilme hakkı vardır. Bu hakka kimse karışmamalı ve her kes, buna siyasi gruplar ve devletler de dahildir, saygı göstermelidir.
2- İran İslam Cumhuriyeti, zorunlu İslâmî Hicâb’ı, ve kadınlarla kızlara yaptığı sistematik ve sürekli baskıları ve zülümleri, halkı yıldırma ve totaliter şeriatçı rejimin hakimiyeti ve otoritesinin var olduğunu göstermek için bir araç ve yöntem olarak kullanmaktadır. (İran İslam Cumhuriyeti’nin bu amaçla kullandığı en önemli başka bir yöntem, her ay en az on kişiyi idam etmektir). Bu doğrultuda İran İslâmî Meclisi (Parlamentosu), Fars Mini Emperiyalizmi’ne bölgede indirilen son darbelerden sonra (Hizbullah’ın başının ezilmesi ve ardından Esed Rejimi’nin çökmesi) kendi hakimiyetinin dimdik ayakta olduğunu göstermek, halkı yıldırmak ve zorunlu İslâmî Hicâb’a karşı İranlı kadın ve erkeklerin başkaldırısını bastırmak için, yeni bir yasa tasarısı hazırlamıştır. Zorunlu Hicâb’a karşı çıkanlara ağır cezalar getiren bu tasarı, sadece zorunlu hicâbı dayatmakla sınırlı kalmayıp, İran toplumunu totaliter bir topluma dönüştürmeyi de amaçlamaktadır.
3- Türk tarihi, kültürü, gelenekleri ve deyerlerinde bugün İslâmî Hicâb olarak bilinen Çarşaf gibi bürüncekler, hele kadınlara bunları zorla dayatma olayı, genel olarak kadınlara yapılan baskılar ve zülümler ve kadınları ikinci dereceli insan görmenin yeri yoktur. İran İslam Cumhuriyeti’nin Türk kadınlara dayatmak istediyi Çarşaf ve Türban, bütün bunlara ters olmakla birlikte, İrandaki Türk milli giysilerini yok etmekte ve böylece Türk halkınǝn kültürel soykırımını da hızlandırmaktadır.
4-Yukarıda söylenenlere dayanarak, İran İslam Cumhuriyeti’nin Şeriat adı ile kadınlara yaptığı baskılar ve onlara dayatmak istediyi Zorunlu Hicâb, Türk halkı ile Türk milli kimliyi, tarihi, kültürü, gelenekleri ve deyerlerine doğrudan bir saldırıdır. İran’da yaşayan her bir Türk’ün milli görevi Zorunlu Hicâb’a ve kadınlara yapılan baskılara direnmektir. Zira kadın hakları ve özgürlükleri, Türk milli kimliyinin en önemli parçalarından biridir.
5-İran’ın Türk cumhurbaşkanı Pezeşkiyan rejimin kadınlara yaptığı sistematik baskıları ve bu doğrultuda Meclis’in yeni Zorunlu Hicâb tasarısına karşı çıkmıştır. Öte yandan, Zengezor koridoruna ve okullarda Türkçe okumaya karşı çıkmak siyasetleri gibi bu anti Türk tasarının da arkasında Fars İran İslam Cumhuriyeti’nin lideri Ali Hamneyi vardır. Bu tasarıyı hazırlamakta rolü olan, Mecliste onaylayan, savunan bütün Türk yetkililer ve din adamları; Türk kadınları, Türk halkı ve Türk tarihine hıyanet etmektedirler.
رو گرفتن و چادر یک شیوهی باستان ایرانی بوده و در اسلام نیست - احمد کسروی
https://sozumuz1.blogspot.com/2022/10/blog-post_4.html
آسیمیلاسیون پوشاکی اجباری ملت تورک در ایران
https://sozumuz1.blogspot.com/2016/04/blog-post_8.html
در تفاوت تاریخ حجاب و کشف حجاب بین دو ملت تورک و فارس
https://sozumuz1.blogspot.com/2016/01/blog-post_25.html
تورکجهمیزده قادین و اهرکهک آیریمچیلیغی ایله جنسیتچیلیک، قاوراملار
و اؤرنهکلهر
https://sozumuz1.blogspot.com/2015/12/blog-post_30.html
اوینایان قیزلار و باشلارینی آچان قادینلار - «مجبوری حیجاب» اینسان حاقلارینا
تهرسدیر.
https://sozumuz1.blogspot.com/2018/07/blog-post_51.html
قادین فاکتورو ایماژ ساواشلاریندا دا اؤنهملیدیر.KADIN FAKTÖRÜ İMAJ SAVAŞLARINDA DA ÖNEMLİDİR
https://sozumuz1.blogspot.com/2020/10/kadin-faktoru-ozellikle-imaj.html
قادین اؤندهر:
https://sozumuz1.blogspot.com/2020/04/blog-post.html
Gelecek Dişidirگلهجهک
دیشیدیر
https://sozumuz1.blogspot.com/2017/03/gelecek-disidir.html
قتل مهسا ژینا امینی- ملت تورک همانگونه که با «هویت ملی اجباری» (ایرانی) و
«زبان اجباری» (فارسی) مخالف است؛ با «حجاب اجباری»، «دین اجباری» و «دولت اسلامی»
هم مخالف است.
https://sozumuz1.blogspot.com/2022/09/blog-post_14.html
سکهی تورکی تؤرهگهنه (توراکینا) خاتون، ضرب تبریز: اولوغ مونقول اولوش بیگ
https://sozumuz1.blogspot.com/2023/11/blog-post_30.html
گزارش جمشید خان سوباتایلی افشار اورمویی – مجدالسلطنه از حقوق و آزادیهای
زنان در اوروپا، روسیه و تفلیس
https://sozumuz1.blogspot.com/2024/09/blog-post_20.html
دختر سوارکار از ایل تورک افشار از «صحنه» (در استان کرمانشاه فعلی) – تورکایلی،
آزادیها و حقوق زنان تورک و اعتراضشان به جواز شرعی صیغه
https://sozumuz1.blogspot.com/2022/10/blog-post_13.html
گزارشی از گردهمایی زنان تورک از آزربایجان ایران برای حقوق زنان در آشقابات
به نقل از نشریهی تورکمهنستان – ١٩٢٥
https://sozumuz1.blogspot.com/2022/07/blog-post_17.html
بوتون جهان فقرایِ کاسبهسی، توپلاشین! قادین عملهلهر!
https://sozumuz1.blogspot.com/2022/06/blog-post_25.html
پیس (نمایشنامه) تورکی مریم جهانگیری و نطق او در بارهی حقوق و مسائل زنان
https://sozumuz1.blogspot.com/2018/04/blog-post_14.html
مقالهای تورکی از مریم جهانگیری (کاملیا بیگلربیگی) قاسملوی افشار اورمویی در
بارهی مسائل زنان
https://sozumuz1.blogspot.com/2018/04/blog-post_6.html
سانسور «مستوره افشار اورمویی» و قهرمان ملی ساختن از «زینب پاشا» توسط آزربایجانگرایان
https://sozumuz1.blogspot.com/2018/02/blog-post_62.html
حادثهی فجیع قتل دختری جوان توسط پدر جانیاش در شهر خوی آزربایجان
https://sozumuz1.blogspot.com/2016/06/blog-post_58.html
[1] در باره ی عدم وجوب پوشاندن سر و گردن زنان و حجاب بانوان در اسلام، مراجعه کنید به آثار احمد قابل:
«عدم وجوب پوشاندن سر و گردن زنان بردهٔ مسلمان (که مقتضای دلایل
نقلی معتبر و گرایشی اجماعی است) نشانگر این امر بسیار مهم است که در مَرآی و منظر
بودنِ سر و گردن هر زن مسلمانی، حرام نیست. به عبارت دیگر نه زن بودن و نه مسلمان
بودن زن، دلیل وجوب پوشش سر و گردن نیست. چراکه زنان بردهٔ مسلمان، هم زن و هم
مسلمان بودند و پوشش سر و گردن (حتی برخی اجزای دیگر بدن بنا بر اظهارات صریح برخی
فقها) بر آنان واجب نبود. حتی برخی معتقد به کراهت یا حرمت پوشش سر برای زنان
بردهٔ مسلمان بودهاند. گرچه بسیاری از اختلافات یادشده بین فقها در بحث ستر صلاتی
آمدهاست، … اما اختلافات فقها در بحث کمّیت پوشش برای نماز به بحث کمّیت پوشش از
نگاه نیز سرایت میکند. هیچ سخن صریحی درمورد «لزوم پوشش سر و گردن» در آیات سورهٔ
نور وجود ندارد؛ بلکه مجاز بودن عدم پوشش قسمتهایی از بدن که در عرف زمان نزول وحی،
پوشاندن آن رایج نبوده نیز مورد تأیید قرار گرفتهاست. تحقیقات تاریخی نیز عدم
رواج پوشش سر و گردن (در همهٔ حالات و همهٔ مکانهای عمومی) را تأیید میکند. نمیتوان
با قاطعیت از آیهٔ سورهٔ احزاب بهعنوان دلیل بر «وجوب پوشش سر و گردن زن» بهره
برد. منتهای کوشش من دربارهٔ وجود یا عدم وجود اجماع در این مسئله، اثبات «عدم
تحقق اجماع بر لزوم پوشش سر و گردن» بودهاست. گزارشهایی که تاکنون در مورد
اختلافنظرهای فقها درخصوص سر و گردن ارائه شد، برخی از مستندات برای اثبات
«اختلافنظر» بود تا معلوم شود که با وجود نظریات مخالف، نباید به ادعای اجماع
مشهور فقها اعتماد کرد. به گمان من مقتضای «جمع دلالی» و ضرورت اعمال آن در این
مسئله، نتیجهای جز پذیرفتن حکم «استحباب پوشش سر و گردن» را در پی نخواهد داشت».
در مورد عدم وجود حجاب اسلامی آنگونه که امروزه در اسلام فقاهتی درک میشود
در میان مسلمانان اولیه، از جمله رجوع کنید به کتاب «حجاب شرعی در عصر پیامبر»
تالیف امیرحسین ترکاشوند. لینک دانلود:
https://ketabha.org/hijab-in-the-time-of-the-prophet/
«نقش حجاب شرعی در زندگی روزمره مسلمانان با هیچ چیز دیگری قابل
مقایسه نیست. اهمیت آن، از جمله ناشی از ذهنیتی است که ما مسلمانان در مورد میزان
پوشیدگی حداکثری بوده، و از آن مهم تر پوشش همسران پیامبر، حضرت فاطمه و سایر
بانوان آن زمان را سرتاسری دانسته و چه بسا اینان را همراه با روبند و یا پنهان در
پس پرده تصور می کنیم. حال پرسش اینجاست میزان پوشیدگی زن مطابق با همان ذهنیتی
است که از ایشان داریم؟ آیا زنان شان دارای چادر، مقنعه ، بلوز مانتو و … بوده
اند؟ و مردان از شورت شلوار پیراهن استفاده می کردند؟ وجود چنین تصوراتی ناشی از
مقایسه حجاب و البسه ی رایج در عصر کنونی با وضعیت جامه های رایج در آن عصر می
باشد. در پاسخ باید گفت که اینها همه فاقد صحت است زیرا در آن زمان خبری از وجود
شلوار، پیراهن، مانتو، مقنعه و چادر نبود. و علاوه بر آن پوشش در نزد پیامبر و
مومنان صدر اسلام، در حدی که اینک مطرح است به دین گره نخورده بود. بنابراین می بایست
به بازنگری در متون دینی پرداخت تا حجاب واقعی مومنان عصر پیامبر که برگرفته از آیات
الهی و ارشادات نبوی بود، را استخراج کرد».
No comments:
Post a Comment