Saturday, September 3, 2016

«آزربایجان»، صور اسرافیل است

«آزربایجان»، صور اسرافیل است


در مورد شکل «آزربایجان تورک» و اجتناب از کاربرد فورم «آذربایجان فارس»، باید گفت البته هر کس مختار و محق است هر عقیده‌ای داشته باشد و آن را آزادانه ابراز و تبلیغ کند. این، که امری بسیار ضروری و خوب هم است، شامل حق خائن نامیدن کاربران فورم تورکی آزربایجان نیز می‌شود.

با این همه امروز شرایط به شکلی در آمده که اگر خیانتی در کار باشد، که هست، همان اصرار بعضی از نخبه‌گان تورک روحاً و معناً فارس شده، منقطع از فرهنگ و هویت تورک، بریده از توده‌ی مردم، ناتوان از درک ضرورت زمانه و منطق تاریخ، فاقد روحیه و ذهنیت مستقل فرهنگی تورک، بر فارس‌محوری و فورم فارسی آذربایجان است. این آذربایجان‌گرایان که هیچ حیات و وجود و عمل‌کردی برای ملت تورک و هویت تورک، به جز تقلید و طفیلی و دون و وابسته بودن به تاجیک - فارس قائل نیستند، همیشه در روند خودآگاهی ملی و ملت شدن و احقاق حقوق ملی و انسانی توده‌ی تورک به عنوان تورموز و جاده صاف‌کن‌های بی‌جیره و مواجب فارس‌سازی او عمل کرده‌اند. خائن نامیدن کاربران فورم تورکی آزربایجان از سوی این دسته‌ی صعب‌کار و بوالعجب‌وصف و پریشان‌عالَم، نه صرفا از سر کین آن‌ها، بلکه اقتضای طبیعتشان هم است.

موج خیانت آزربایجان‌نویسی تورک‌ها در حال پیش‌رفت است. دیر نیست که این تورموزان جاده صاف‌کن آذربایجان‌گرا هم، تک تک آن‌ها، به اینگونه خیانت‌های مبارک، در همه‌ی زمینه‌ها، از صدر تا ذیل، مفتخرانه مرتکب شوند. و خواهند شد....

صور اسرافیل: شیپوری که با دمیدن اسرافیل، از فرشته‌گان مقرّب به آن در روز محشر، مرده‌گان زنده و مردمان از خواب مرگ بیدار شده و نظاره‌گر سرنوشت خود می‌گردند.




برای مطالعه‌ی بیشتر:

باز آوردمتان ای واو و یاء - تا شود شاد مَرْدُم و املاء

http://sozumuz1.blogspot.com/2019/02/blog-post_12.html

نه ترک، نه اتراک، دوغروسو تورک و یا «تورک» دیگر چه صیغه‌ای است؟

http://sozumuz1.blogspot.com/2018/08/blog-post.html

آزربایجان دیگر چه صیغه‌ای است؟

http://sozumuz1.blogspot.com/2016/01/blog-post_6.html

فورم آزربايجان، آتاتورک و نشريه‌ی اراده‌ی مليه

http://sozumuz1.blogspot.com/2016/07/blog-post_14.html

«آزربايجان»، صور اسرافيل است

 http://sozumuz1.blogspot.com/2016/09/blog-post_3.html

No comments:

Post a Comment