دوران تقیه به سر آمده است، جریان تاریخی منحرف آزربایجانگرایی باید
افشاء، محکوم و طرد شود.
خیانت مانقورتها و گؤزقامانهای منطقهی تبریز - اردبیل و اطراف آن به ملت تورک و تاریخ تورک و وطن تورک که با ماجرای صفویان ساختهی صلیبییان و ارمنییان و شیعیگری داعشوار آنها آغاز میشود و در قرن نوزده با قائل شدن به ملت ایران با زبان ملی فارسی و در ربع اول قرن بیستم در دورهی مشروطیت انگلیسی – و حرکت ایرانگرایانهی آزادیستان – یک حرکت متفق انگلیس و داشناکها و ضد تورک - به ایجاد هویت قومی جعلی آزربایجانی زیرمجموعهی ملت ایران به جای تورک و تلاش برای تجزیهی ملت تورک و وطن تورک، و در سالهای جنگ جهانی دوم با وارد کردن هویت ملی روسیه – استالین و ارمنستان – میکویان ساختهی آزربایجانی به عنوان ملتی غیر تورک و ضد تورکیه و حیات خلوت روسیه به اوج خود میرسد، پدیدهای بسیار گسترده و طولانی است و خیل عظیمی از نخبهگان چپ، راست، غربگرا، باستانگرا، شیعی و ..... در منطقهی تبریز - اردبیل و اطراف آن را شامل میشود.
این خیانت امروز هم تحت نام «تشکیلات آزربایجانی» و «حرکت ملی آزربایجان» همچنان در آن منطقه به حیات خود ادامه میدهد. هر شخصیت و تشکیلاتی که دارای نام آزربایجان مخصوصا با ذال پارسی است، مفاهیمی مانند ملتهای جعلی آزربایجان و تورک آزربایجانی و .... را تبلیغ میکند، منکر یک ملت واحده بودن همهی اوغوزهای غربی ساکن در ایران است، وطن تورک در شمال غرب ایران و نواحی مجاور آن - تورکایلی را محدود به جوغرافیای آزربایجان میکند و یا با بسط بیجا در صدد تعمیم نام آزربایجان - یک نام ایرانیک - به قسمتهای غیر آزربایجانی تورکایلی است، و مخصوصا حرکتهای غیر تورک – ضد تورک شاهان صفوی بازیچهی صلیبییان، جنبش مشروطیت انگلیسی – پارسی – ازلی که ملت ایران را اختراع و بر حاکمیت سیاسی یک هزارسالهی تورک بر ایران پایان داد، آزادی سِتان پانایرانیستی و متفق داشناک که زبان تورکی را ممنوع ساخت، و حکومت ملی ضد تورک استالین ساخته که رهبر آن «تورک را از قدیم دشمن خود میدانست» را به عنوان شخصیت و جریانات ملی عرضه میکند، در امتداد آن خیانت تاریخی قدم بر میدارد.
روشنفکران و محققین و مولفین و مورخین و متفکرین و فعالین تورک در سراسر تورکایلی و ایران و جهان باید جریان خیانت تاریخی آزربایجانگرایی و تمام محصولات آن و در راسشان تعریف ملت و وطن بر اساس جوغرافیای آزربایجان که نامی ایرانیک است و تاریخنگاری آزربایجانی و شخصیتهای ملی و اهداف و استراتژیها، الفباهای عربی و لاتینی آن و پرچمهایش و .... را جملتا افشاء و محکوم و طرد، و سریعا خط خود را از آن جدا و مستقلا با عنوان و هویت ملی تورک متشکل شده آغاز به فعالیت کنند.
در غیر این صورت با میدانداری آزربایجانگرایان خیانتپیشه که مردم تورک را طی ١٢٥ سال گذشته بی شعور ملی و وطنی تورک ساخته، او را از داشتن صنف روشنفکر محروم نموده، تجزیه کرده و به آستانهی اضمحلال کشاندهاند و مسخرهبازی حرکت ملی آزربایجان که نه خود مردم تورک و نه احدی در جهان آن را جدی نمیگیرد، تورک و تورکیت از صحنهی تاریخ و ایران و منطقه، و مقدمتا از مرحلهی گذر از نظام که فعلا در جریان است حذف خواهند شد و نام و اثری از آنها در ایران باقی نخواهد ماند.
برای مطالعهی بیشتر- هویت مخدوش آزربایجانی و ماهیت تورکستیز آن
مئهران باهارلی: افلاس آذربایجانگرایی و بایگانی شدن
پروندهی ملت آذربایجان
http://sozumuz1.blogspot.com/2022/10/blog-post_30.html
آزربایجانگرایی
و تست اوردک! آزهربایجانچیلیق ایله اؤردهک اؤلچهیی
https://sozumuz1.blogspot.com/2022/11/blog-post_17.html
در
هویت ملی آزربایجانی، «انکار هویت ملی تورک» مندرج و مستتر است
http://sozumuz1.blogspot.com/2017/08/blog-post.html
روح
دوکترین آزربایجانگرایی عَلَم کردن هویت آزربایجانی به جای هویت ملی تورک
http://sozumuz1.blogspot.com/2017/03/blog-post_85.html
حامد
تالپران: ناکارآمدی، ناقص و عقيم و غير واقعی بودن آذربايجانگرايی صرف
http://sozumuz1.blogspot.com/2017/01/blog-post_23.html
حامد
تالپران: سکتاریسم آزربایجانی، با خودی که از آن او نیست، فریفتهی اسطورههای
ساختهی دشمنان، عملگرای بدون پشتوانهی تفکر، و عامل انحراف از هدف یکتای ملت
شوندهگی مردم تورک
https://sozumuz1.blogspot.com/2021/07/blog-post_24.html
صدرا
آقاسی: بایستی از ایدهی آزربایجان جنوبی دست کشید. اولگوی اقلیت بودن تورکها،
تاکید بر آزربایجان و جوغرافیای آن، میراث فرقهی دموکرات پیشهوری، ... راه به جایی
نخواهد برد.
https://sozumuz1.blogspot.com/2022/12/blog-post_8.html
سه
هویت ملی انتخابی عمده در میان نخبهگان تورک در ایران
http://sozumuz1.blogspot.com/2020/09/blog-post_24.html
نحلههای
فکری مخدوش و هویتهای ملی معیوب بعضی از نخبهگان تورک: آزربایجانگرایی و چپ ایرانی
http://sozumuz1.blogspot.com/2018/02/blog-post_42.html
واکنش
بریتانیا و روسیه به ظهور هویت ملی تورک در نیمهی اول قرن بیستم-ایجاد هویت
آلترناتیو قومی آزربایجانی و هویت ملی آزربایجانی
https://sozumuz1.blogspot.com/2018/09/blog-post_24.html
«ملت آزربایجان» بنا به
سردار سرلشکر پاسدار یحیی رحیم صفوی و یا «آزربایجانگرایی سپاه پاسدارانی»
https://sozumuz1.blogspot.com/2021/03/blog-post_7.html
Türk
yérine koloniyal Azerbaycan Étnosu-Milleti qavramı Quzéyde de iflas étmekdedir
http://sozumuz1.blogspot.com/2017/01/turk-yerine-kolonliyal-azerbaycan.html
در
ایران، یک «مسالهی تورک» وجود دارد و یک «مسالهی حق تعیین سرنوشت ملت تورک».
مسالهای به اسم آزربایجان و حق تعیین سرنوشت آزربایجان و ... وجود ندارد
http://sozumuz1.blogspot.com/2017/02/blog-post_5.html
در
ایران شش ملت و اقلیت ملی تورکیک وجود دارد، هیچکدام از آنها «آزربایجانی» و یا
«تورک آزربایجانی» نیست
http://sozumuz1.blogspot.com/2017/08/blog-post_11.html
ایراندا
نه «آزهربایجانلی» وار، نه «آزهربایجان تورکو» و نه باشقا بنزهر اویدورما و
قوندارما ملتلهر و کیملیکلهر
http://sozumuz1.blogspot.com/2017/03/blog-post_10.html
اصطلاح
«ایران تورکچولهری»، صرفاً میتواند محصول مغز علیل و پاک باختهی یک آزربایجانگرای
ضد تورک باشد
http://sozumuz1.blogspot.com/2017/03/blog-post_95.html
بحرانهای
آزربایجانگرایانه
http://sozumuz1.blogspot.com/2017/08/blog-post_1.html
آزربایجانگرایی
تالشی: گل بود به چمن نیز آراسته شد
http://sozumuz1.blogspot.com/2017/08/blog-post_95.html
باز
هم ملت جعلی آذربایجان، اعتراض به تیتر خبر آیت الله منتظری
http://sozumuz1.blogspot.com/2017/11/blog-post_8.html
ایراندا
تورک خالقی اؤزونه «تورک» دییهر. بو دا مسالهنی بیتیریر
http://sozumuz1.blogspot.com/2017/02/blog-post.html
پان
تورک، پان آزربایجانیسم، تورکباوری، تورکیسم، پانتورکیسم، پانتورکیکیسم، تورانیسم
http://sozumuz1.blogspot.com/2018/05/blog-post_20.html
ایضاحاتی
در بارهی کاربرد مودرن و دموکراتیک دو نام تورک و آزربایجان
No comments:
Post a Comment