Wednesday, February 19, 2020

فعالین سیاسی آزربایجان‌گرا، تحریف تاریخ و معرفی کردن رهبران فاقد شعور ملی تورک جنبش مشروطیت به عنوان شخصیت‌های ملی

فعالین سیاسی آزربایجان‌گرا، تحریف تاریخ و معرفی کردن رهبران فاقد شعور ملی تورک جنبش مشروطیت به عنوان شخصیت‌های ملی 




رضا هئیت در صفحه‌ی فیس بوکی خود در مطلبی [1] که در باره‌ی دو آفیش انتخابات در شهر «پیشگین» (نام آن با فورم نادرست و فارسی «مشکین» نوشته است) از جمله ادعا کرده ستارخان و باقرخان پیشگامان جنبش مشروطیت بودند که مانند رهبر حرکت آزادی‌سِتان شیخ محمد خیابانی برای حاکم نمودن حقوق (قانون)، دموکراسی و خودمختاری آزربایجان مجادله می‌کردند.

در پاسخ کامنتی به تورکی نوشتم که در زیر می‌آید و در آن به تقریب گفته‌ام:

آنچه در باره‌ی آفیش دوم نوشته شده از بنیان نادرست است. جنبش مشروطیت یک حرکت ضد تورک تحت مدیریت انگلستان، و بی ربط با ملت تورک بود. ستارخان و باقرخان هم پیشگامان مشروطیت نبودند. جنبش مشروطیت دارای پیشگامان و رهبران و مدیران مشخص و متفاوتی عبارت از انگلستان، ماسون‌ها، پارسیان هندوستان، ازلیان، زرتوشتیان بومی، باستان‌گرایان، داشناک‌ها و دیگر احزاب ارمنی و بختیاری‌ها و ... بود.

بر خلاف ادعای مطرح شده، رهبران مشروطیت برای حاکمیت حقوق و قانون مبارزه نمی‌کردند. بر عکس اغلب افرادی بودند قانون‌گریز، هرج و مرج طلب، تروریست، الوات و مافیایی و ....

ستارخان و باقرخان نه رهبر و نه «پیشگام» جنبش مشروطيت بودند. آن‌ها به عنوان «پسگام»، در مرحله‌ای رهبری مقاومت مردم تبریز بر علیه اشغال این شهر توسط قوای دولتی مستظهر به روسیه‌ی تزاری را بر عهده داشتند که بعدها هر دو مغضوب مشروطه‌طلبان شدند. ستارخان بدست مشروطه‌طلبان به قتل رسید و باقرخان به سبب تورک‌گرایی منفور مشروطه‌طلبان شد.

جنبش مشروطیت دارای هیچ خواستی برای خودمختاری وطن تورک و یا نیمی از آن که در ایالت آزربایجان قرار داشت نبود. مشروطیت حرکتی تمرکزگرایانه بود و بماند خودمختاری و ایجاد یک دولت جدید تورک بر بخشی از وطن تورک، در صدد پایان دادن به حاکمیت تورک بر ایران و دولت تورک قبلا موجود قاجار در ایران بود.

آنچه در باره‌ی خیابانی ادعا شده، بازنویسی تاریخ و جعلی و بافنده‌گی است. خیابانی یک شخصیت فاقد شعور ملی تورک، بلکه ضد تورک و ایران‌گرا بود. یک هدف داشت و آن نجات ایران و پرچم‌داری منطقه‌ی آزربایجان برای نجات وطن ایران بود. حتی خیابانی و فرقه‌اش فرقه‌ی دموکرات آزربایجان، به سبب دشمنی با نیروهای ملی تورک بومی و عثمانلی، همسویی با انگلستان و همکاری با پان‌ایرانیست‌ها و داشناک‌ها در سرکوب و ترور نیروهای ملی بومی تورک و اقدام برای ممنوع ساختن زبان تورکی در سال‌های جنگ جهانی اول، از پشت به ملت تورک خنجر زده به وی خیانت کرده‌اند.

در این تاریخ‌بافی، وطن تورک نیز به صورتی نادرست و بر مبنای ایدئولوژی آزربایجان‌گرایی و با گرته‌برداری از آزربایجان قفقاز، به صورت «آزربایجان» تعریف شده است. حال آنکه وطن تورک در ایران عینیتی با جوغرافیای آزربایجان و یا تقسیمات اداری دارای نام آزربایجان ندارد، مرکز آن هم باکو نیست. بلکه وطن تورک، سرزمین آباء و اجدادی توده‌ی تورک است که وی هم اکنون نیز بر آن زنده‌گی می‌کند. این سرزمین از تهران و اراک و نهاوند و سونقور و ... شروع می‌شود و اقلا نیمی از آن در خارج جوغرافیای آزربایجان قرار دارد.

آزربایجان‌گرایانی که شخصیت‌های غیر معتقد به هویت ملی تورک، کسانی که منکر وجود ملت تورک هستند، کسانی که بیش از نیمی از وطن تورک را به صرف آنکه در خارج جوغرافیای آزربایجان قرار دارد وطن تورک نمی‌شناسند، رهبران مشروطه و آزادی‌سِتان را که ماشه‌های انگلستان و مزدوران روسیه و ارمنستان .... بودند به عنوان رهبر و مودل و شخصیت ملی به ملت تورک عرضه می‌کنند، خدمتی به ملت تورک و وطن تورک نمی‌کنند. فعالین سیاسی آزربایجان‌گرا هم، با اصرار بر بازتولید و پخش این دروغ‌ها و فریب مردم، به حقیقت و به ملت تورک و به وطن تورک خیانت می‌کنند. آزربایجان‌گرایان باید به پخش این دروغ‌ها و وارونه‌نمایی‌ها پایان دهند.

 

İkinci resimle ilgili yazılanlar kökünden yanlıştır.

Meşrutiyet Hereketi Farsçı ve İngiliz güdümlü anti Türk bir hereket idi. Türk xalqı ile ilgisi yoxdur. Settarxan ve Bağırxan da Meşrutiyet başçıları déyillerdi. Meşrute Hereketi’nin bambaşqa öncüleri ve liderleri vardı. Onlar da İngilizler, Masonlar, Ezeliler, Hindistan Parsileri, Daşnak Partisi, Bextiyariler v.s. … idiler.

Meşrute lidérlerinin héç biri iddia édildiyi kimi hukuk üstünlüyü üçün savaşmırdılar. Hukuku héçe sayan anarşist, térörist ve mafyoz qolçamaqlar idiler.

Settarxan ve Bağırxan Meşrutiyet Dévrimi’nin ne öncüleri ne de lidérleri idiler. Onlar Tebriz’in Rus işqalına qarşı direnişinin bir aşamasına önderlik étmişlerdir. Settarxan tam tersine Meşruteçiler terefinden öldürülmüşdür. Baqırxan da sonralar Türkçü olduğu üçün, Meşruteçilerin néfret étdiyi bir şexs olmuşdur.

Meşrute Hereketi’nin ne Türk Veteni ne de onun Azerbaycan’da olan bölümü üçün özerklik isteyi ve pılanı yox idi. Azerbaycançılar bu yalanları yaymaya son vérmelidirler. Meşrute’nin amacı Türk xalqına özerk bir devlet qurmaq bir yana dursun, var olan Türk Qacar devleti’ni de yıxmaq idi.

Xiyabani haqqında söylenenler de temelden uydurmadır. O bir anti Türk ve İrançı şexsiyet idi. İran’ı qurtarmaya çalışırdı. Birinci Dünya Savaşı’nda Türk güclerine qarşı İngilizler, Paniranisler ve Daşnaklarla işbirlik étdiyi ve yérel Türk gücleri ile savaşdığı üçün de Türk xalqına xeyanet étmiş biridir.

Bu tarixi yéniden yazmaya çalışan yazıda Türk xalqının Veteni de yanlış ve anti Türk Azerbaycançılıq idéolojisi gereyi Güney Azerbaycan diye tanımlanmışdır. Hiç ilgisi yoxdur. Türk xalqının yaşadığı topraqlar Türk xalqının vetenidir. O da Tehran’dan, Erak’dan, Nehavend’den, Sonqur’dan …. başlar ve yarısından çoxu Azerbaycan’ın dışındadır.

Türk milli kimliyi’ne ve Türk Milleti’ne inanmayan, Türk Veteni’nin yarısını Azerbaycan dışında diye Türk Veteni saymayan xayinler ve İngiliz, Parsi, Daşnak maşası olan Türk düşmeni Meşrute ve Azadisétan başçılarını Türk xalqına modél ve örnek gösteren Azerbaycançılar, Türk Milleti ve Türk Veteni’ne xidmet émirler. Bu uydurma ve yalanlarını israrla yayan Azerbaycançı siyasiler ise, düpe düz Türk xalqı ve Türk veten’ine xiyanet édirler.

جهالت است یا مانقورتیسم؟ بایکوت شخصیت‌ها و جریانات ملی تورک از طرف آزربایجان‌گرایان، و تقدیر و تقدیم خائنین و پان ایرانیست‌ها به عنوان قهرمان ملی از طرف ایشان

http://sozumuz1.blogspot.com/2018/12/blog-post_24.html

فعالین سیاسی آزربایجان‌گرا، تحریف تاریخ و معرفی کردن رهبران فاقد شعور ملی تورک جنبش مشروطیت به عنوان شخصیت‌های ملی

http://sozumuz1.blogspot.com/2020/02/blog-post_19.html

مقاومت و عناد آزربایجان‌گرایان در مقابل حقایق کم کم در هم شکسته می‌شود

http://sozumuz1.blogspot.com/2021/01/blog-post_3.html

قهرمان ملی ساختن از علیرضا نابدل

http://sozumuz1.blogspot.com/2018/02/blog-post_24.html

دلایل شیطان‌سازی از قاجارها در تاریخ‌نگاری‌های ایران‌گرا و آزربایجان‌گرا

http://sozumuz1.blogspot.com/2022/03/blog-post_31.html

ماهیت ضد تورک مشروطیت

سیر سسیل اسپرینگ سفیر انگلستان: مشروطیت حرکتی بر اساس نژاد و مذهب فارسی شیعی، و برضد تورک‌های بیگانه‌ی قاجار است.
دوکتور رضا نور: معنی ساقط کردن دولت قاجاری و تاسيس دولت پهلوی، پايان دادن به سنت حاکميت خاندان‌های تورک بر اين کشور است
رسول‌زاده: ناسيوناليسم ايرانی-فارسی خصلت هميشه‌گی حرکت مشروطيت؛ و ساقط کردن سلسله‌ی اشغال‌گر و بيگانه‌ی تورکمان قاجار هدف غايی آن بود.
مفهوم ملت آزربایجان در دوره‌ی مشروطیت، آنتی‌تز ملت تورک بود. امروز هم است.
تعویضِ طائفه‌یِ قولدورآسای قاجاریانِ تورک با سلاله‌یِ طاهره‌یِ نجیبِ پهلوی فارس
از خيانت‌های آزربايجان‌گرايان مشروطه‌طلب و دموکرات‌های آزربايجان: برآمدن رضاشاه
محمدعلی شاه، خواستار و دوستدار مشروطیت که قربانی تباه‌کاری‌های دیگران (و خود) گشت....
تورکی‌گویی محمدعلی‌شاه و دربار قاجاری او
محمدعلی‌شاه: در اورمیه جمعی کشته شده‌اند، سزاوار نیست من جشن مولود خود را بگیرم


تحمیل زبان بیگانه‌ی فارسی بر تورک‌ها به منظور فارس‌سازی آن‌ها در دوره‌ی مشروطیت

کتاب درسی مشروطیت: بعد از این تورکی حرف نزنیم. اگر او تورکی حرف زد جواب ندهیم
کتاب درسی دوره‌ی مشروطیت: زبان مردم تورک در آزربایجان قبل از غلبه‌ی موغول فارسی بود
مخالفت دولت مشروطه با تحصیل به زبان تورکی و ممنوع کردن آن در سال ١٩١٨
مغلوبیت‌مان در انقلاب مشروطه‌ی ایران و خبطمان در انجمن آزربایجان ویا تاریخ مختصر بی زبان شدنمان
دستور مظفرالدین شاه قاجار برای تدریس زبان تورکی در مدارس آزربایجان و اعتناء بایسته به تعلم آن
تبریز مرکز جنبش ملیت‌گرایی ایرانی بوده است


انجمن ضد تورک آزربایجان در دوره‌ی مشروطیت

پان‌ایرانیست‌های انجمن آزربایجان در دوران مشروطیت
قتل ارشدالدوله پدر معنوی و محرک تاسیس انجمن آزربایجان و داماد ناصرالدین شاه به دست مشروطه‌طلبان انگلیسی و داشناک‌ها
تقی‌زاده آفریننده‌ی پدیده‌ی محمود افشار یزدی، پدر پان‌ایرانیسم
سخنرانی تقی‌زاده در مجلس: همه چیز باید فارسی باشد
شعار فارسی کردن ایران تقی‌زاده و اعتراض حاج محمدجعفر افشار کنگاوری به آن
انتقاد از سید حسن تقی‌زاده به سبب توصیه‌ی او به فارس‌سازی تورک‌ها در ایران

مخالفت احزاب دوره‌ی مشروطیت با تحصیل به زبان تورکی

مخالفت مرامنامه‌ی فرقه‌ی اجتماعیون عامیون (برنامه‌ی جمعیت مجاهدان) دوره‌ی مشروطیت با حقوق زبانی و ملی ملت تورک
مرامنامه‌ی فرقه‌ی اجتماعیون ایران (حزب دموکرات) در دوره‌ی مشروطیت و انکار مساله‌ی ملی و حقوق زبانی، و مخالفت با فدرالیسم در آن
مرامنامه‌ی فرقه‌ی سوسیالیست ایران و نفی فدرالیسم ملی و حقوق زبانی

سرکوب تورک‌گرایان و ممنوع ساختن آموزش به تورکی توسط دموکرات‌های آزربایجان-آزادی‌ستان

موضع منفی خیابانی نسبت به زبان تورکی  به ادعای عبدالله بهرامی
دستور موکد خیابانی برای تحمیل زبان فارسی به کودکان تورک و تنبیه آنان به جرم تورکی‌گویی به روایت ناصح ناطق
از خیانت‌های آزربایجان‌گرایان: ممنوع کردن تورکی توسط دموکرات‌های آزربایجان
از خیانت‌های آزربایجان‌گرایان: فیوضات و طراحی نسل‌کشی ملی و زبانی تورکی در ایران
مبارزه‌ی قهرآمیز و زدوخورد فیزیکی دموکرات‌های آزربایجان با تورک‌گرایان و قائلین به عدم مرکزیت (فدرالیست‌ها، آزادی‌خواهان و ملیون واقعی)
کومیته‌ی تروریستی خیابانی- دموکرات‌های آزربایجان
اخلال‌گری‌ها و سابوتاژهای دموکرات‌های آزربایجان در تبریز بر علیه نیروهای متحد تورک بومی-عثمانی
خیانت عده‌ای از دموکرات‌های آزربایجان و اشغال اورمیه توسط سیمیتقو

No comments:

Post a Comment