فعالین سیاسی آزربایجانگرا، تحریف تاریخ و
معرفی کردن رهبران فاقد شعور ملی تورک جنبش مشروطیت به عنوان شخصیتهای ملی
در پاسخ کامنتی به تورکی نوشتم که در زیر میآید و در آن به تقریب گفتهام:
آنچه در بارهی آفیش دوم نوشته شده از بنیان نادرست است. جنبش مشروطیت یک حرکت ضد تورک تحت مدیریت انگلستان، و بی ربط با ملت تورک بود. ستارخان و باقرخان هم پیشگامان مشروطیت نبودند. جنبش مشروطیت دارای پیشگامان و رهبران و مدیران مشخص و متفاوتی عبارت از انگلستان، ماسونها، پارسیان هندوستان، ازلیان، زرتوشتیان بومی، باستانگرایان، داشناکها و دیگر احزاب ارمنی و بختیاریها و ... بود.
بر خلاف ادعای مطرح شده، رهبران مشروطیت برای حاکمیت حقوق و قانون مبارزه نمیکردند. بر عکس اغلب افرادی بودند قانونگریز، هرج و مرج طلب، تروریست، الوات و مافیایی و ....
ستارخان و باقرخان نه رهبر و نه «پیشگام» جنبش مشروطيت بودند. آنها به عنوان «پسگام»، در مرحلهای رهبری مقاومت مردم تبریز بر علیه اشغال این شهر توسط قوای دولتی مستظهر به روسیهی تزاری را بر عهده داشتند که بعدها هر دو مغضوب مشروطهطلبان شدند. ستارخان بدست مشروطهطلبان به قتل رسید و باقرخان به سبب تورکگرایی منفور مشروطهطلبان شد.
جنبش مشروطیت دارای هیچ خواستی برای خودمختاری وطن تورک و یا نیمی از آن که در ایالت آزربایجان قرار داشت نبود. مشروطیت حرکتی تمرکزگرایانه بود و بماند خودمختاری و ایجاد یک دولت جدید تورک بر بخشی از وطن تورک، در صدد پایان دادن به حاکمیت تورک بر ایران و دولت تورک قبلا موجود قاجار در ایران بود.
آنچه در بارهی خیابانی ادعا شده، بازنویسی تاریخ و جعلی و بافندهگی است. خیابانی یک شخصیت فاقد شعور ملی تورک، بلکه ضد تورک و ایرانگرا بود. یک هدف داشت و آن نجات ایران و پرچمداری منطقهی آزربایجان برای نجات وطن ایران بود. حتی خیابانی و فرقهاش فرقهی دموکرات آزربایجان، به سبب دشمنی با نیروهای ملی تورک بومی و عثمانلی، همسویی با انگلستان و همکاری با پانایرانیستها و داشناکها در سرکوب و ترور نیروهای ملی بومی تورک و اقدام برای ممنوع ساختن زبان تورکی در سالهای جنگ جهانی اول، از پشت به ملت تورک خنجر زده به وی خیانت کردهاند.
در این تاریخبافی، وطن تورک نیز به صورتی نادرست و بر مبنای ایدئولوژی آزربایجانگرایی و با گرتهبرداری از آزربایجان قفقاز، به صورت «آزربایجان» تعریف شده است. حال آنکه وطن تورک در ایران عینیتی با جوغرافیای آزربایجان و یا تقسیمات اداری دارای نام آزربایجان ندارد، مرکز آن هم باکو نیست. بلکه وطن تورک، سرزمین آباء و اجدادی تودهی تورک است که وی هم اکنون نیز بر آن زندهگی میکند. این سرزمین از تهران و اراک و نهاوند و سونقور و ... شروع میشود و اقلا نیمی از آن در خارج جوغرافیای آزربایجان قرار دارد.
آزربایجانگرایانی که شخصیتهای غیر معتقد به هویت ملی تورک، کسانی که منکر وجود ملت تورک هستند، کسانی که بیش از نیمی از وطن تورک را به صرف آنکه در خارج جوغرافیای آزربایجان قرار دارد وطن تورک نمیشناسند، رهبران مشروطه و آزادیسِتان را که ماشههای انگلستان و مزدوران روسیه و ارمنستان .... بودند به عنوان رهبر و مودل و شخصیت ملی به ملت تورک عرضه میکنند، خدمتی به ملت تورک و وطن تورک نمیکنند. فعالین سیاسی آزربایجانگرا هم، با اصرار بر بازتولید و پخش این دروغها و فریب مردم، به حقیقت و به ملت تورک و به وطن تورک خیانت میکنند. آزربایجانگرایان باید به پخش این دروغها و وارونهنماییها پایان دهند.
İkinci resimle ilgili yazılanlar kökünden yanlıştır.
Meşrutiyet Hereketi Farsçı ve İngiliz güdümlü anti Türk bir hereket idi. Türk xalqı ile ilgisi yoxdur. Settarxan ve Bağırxan da Meşrutiyet başçıları déyillerdi. Meşrute Hereketi’nin bambaşqa öncüleri ve liderleri vardı. Onlar da İngilizler, Masonlar, Ezeliler, Hindistan Parsileri, Daşnak Partisi, Bextiyariler v.s. … idiler.
Meşrute lidérlerinin héç biri iddia édildiyi kimi hukuk üstünlüyü üçün savaşmırdılar. Hukuku héçe sayan anarşist, térörist ve mafyoz qolçamaqlar idiler.
Settarxan ve Bağırxan Meşrutiyet Dévrimi’nin ne öncüleri ne de lidérleri idiler. Onlar Tebriz’in Rus işqalına qarşı direnişinin bir aşamasına önderlik étmişlerdir. Settarxan tam tersine Meşruteçiler terefinden öldürülmüşdür. Baqırxan da sonralar Türkçü olduğu üçün, Meşruteçilerin néfret étdiyi bir şexs olmuşdur.
Meşrute Hereketi’nin ne Türk Veteni ne de onun Azerbaycan’da olan bölümü üçün özerklik isteyi ve pılanı yox idi. Azerbaycançılar bu yalanları yaymaya son vérmelidirler. Meşrute’nin amacı Türk xalqına özerk bir devlet qurmaq bir yana dursun, var olan Türk Qacar devleti’ni de yıxmaq idi.
Xiyabani haqqında söylenenler de temelden uydurmadır. O bir anti Türk ve İrançı şexsiyet idi. İran’ı qurtarmaya çalışırdı. Birinci Dünya Savaşı’nda Türk güclerine qarşı İngilizler, Paniranisler ve Daşnaklarla işbirlik étdiyi ve yérel Türk gücleri ile savaşdığı üçün de Türk xalqına xeyanet étmiş biridir.
Bu tarixi yéniden yazmaya çalışan yazıda Türk xalqının Veteni de yanlış ve anti Türk Azerbaycançılıq idéolojisi gereyi Güney Azerbaycan diye tanımlanmışdır. Hiç ilgisi yoxdur. Türk xalqının yaşadığı topraqlar Türk xalqının vetenidir. O da Tehran’dan, Erak’dan, Nehavend’den, Sonqur’dan …. başlar ve yarısından çoxu Azerbaycan’ın dışındadır.
Türk milli kimliyi’ne ve Türk
Milleti’ne inanmayan, Türk Veteni’nin yarısını Azerbaycan dışında diye Türk Veteni
saymayan xayinler ve İngiliz, Parsi, Daşnak maşası olan Türk düşmeni Meşrute ve
Azadisétan başçılarını Türk xalqına modél ve örnek gösteren Azerbaycançılar, Türk
Milleti ve Türk Veteni’ne xidmet émirler. Bu uydurma ve yalanlarını israrla
yayan Azerbaycançı siyasiler ise, düpe düz Türk xalqı ve Türk veten’ine xiyanet
édirler.
جهالت است یا مانقورتیسم؟ بایکوت شخصیتها و جریانات ملی تورک از طرف آزربایجانگرایان، و تقدیر و تقدیم خائنین و پان ایرانیستها به عنوان قهرمان ملی از طرف ایشان
http://sozumuz1.blogspot.com/2018/12/blog-post_24.html
فعالین سیاسی آزربایجانگرا، تحریف تاریخ و معرفی کردن رهبران فاقد شعور ملی تورک جنبش مشروطیت به عنوان شخصیتهای ملی
http://sozumuz1.blogspot.com/2020/02/blog-post_19.html
مقاومت و عناد آزربایجانگرایان در مقابل حقایق کم کم در هم شکسته میشود
http://sozumuz1.blogspot.com/2021/01/blog-post_3.html
قهرمان ملی ساختن از علیرضا نابدل
http://sozumuz1.blogspot.com/2018/02/blog-post_24.html
دلایل شیطانسازی از قاجارها در تاریخنگاریهای ایرانگرا و آزربایجانگرا
No comments:
Post a Comment