Saturday, September 26, 2020

زنده‌های مرده را از لیست دوستانم خارج خواهم کرد

زنده‌های مرده را، از لیست دوستانم خارج خواهم کرد

در لیست دوستان فیس بوکی من حدود ٤٠٠٠ نفر وجود دارد. اما به جز جمعی معدود، اغلب این افراد هیچ‌گونه واکنشی به نوشته‌ها و تحلیل‌ها و اسناد و عکس‌های تاریخی عرضه شده نشان نمی‌دهند.

 بودن در لیست «دوستان»، حتی اگر در عالم مجازی باشد، نوعی «دوست داشتن» و «پسندیدن» ضمنی را حاوی است. کسانی که نوشته‌ها و تحلیل‌ها و اسناد و عکس‌ها را نوعا نمی‌پسندند، دوست نمی‌دارند و لایک نمی‌کنند، منطقی نیست که در لیست بنده باشند.

٢- افرادی هستند که به سبب ترس و وحشت از ترور شخصیتی خودشان توسط آزربایجان‌گرایان استالینیست و شارلاتان-لومپنیست، از لایک زدن، کامنت نوشتن و دیگر واکنش‌ها به نوشته‌های اینجانب اجتناب می‌کنند. من این رفتار را- که به نوعی حمایت از تروریسم شخصیتی نیز است- فقدان جسارت مدنی و تسلیمیت و بسیار ناشایست می‌شمارم. بخصوص نخبه‌گان و سیاسیون و اهل قلمی که از ترس شارلاتان‌ها و لومپن‌های مذکور، خودسانسوری می‌کنند را نالایق برای روشن‌فکر نامیده شدن و افرادی زبون، حتی دنی‌تر و فرومایه‌تر از آن شارلاتان‌ها و لومپن‌ها می‌دانم.

٣-افرادی که هیچ‌گونه سهمی در بلوغ و اکمال و پخته شدن مطالب و اندیشه‌ها، با نوشتن کامنت و نظر دادن در باره‌ی آن‌ها، انتقاد سازنده، تصحیح اشتباهات احتمالی و تکمیل نقصان‌های محتمل، یادآوری موضوعات و به اشتراک گذاردن اسناد احیانا مربوط و یا فراموش شده‌ی دیگر، ....، و یا حداقل با لایک زدن و تشویق مولف به ادامه‌ی تحقیقات و تالیفات خود، ندارند نمی‌باید در این لیست حضور داشته باشند. زیرا استفاده‌ی یک‌طرفه از محصولات روشنفکری آماده شده توسط دیگران بدون هر گونه سهم و اندرکنش و .... علاوه بر آن‌که عادلانه نیست، باعث تنبلی ذهنی مزمن این‌گونه افراد هم می‌شود.

٤-مدت‌هاست که به منظور حذف و خاموش کردن صدایم و به موازات ترور شخصیتی اینجانب، بر نوشته‌های من در سایت‌های آزربایجان‌گرا و در نتیجه‌ی دسیسه‌های آن‌ها در رسانه‌های فارسی-ایرانی هم، تحریم و بایکوت اعمال شده و هیچ اثر من در آن‌ها نشر نمی‌شود. در چنین وضعیتی خواننده‌گانی که هیچ‌گونه واکنشی به نوشته‌ها و اسناد عرضه شده نشان نمی‌دهند و یا در بلوغ و تکمیل آن‌ها هیچ اهتمامی نمی‌کنند، لااقل می‌توانند نوشته‌جات و اسناد منتشر شده را شئیر کرده به اشتراک بگذارند. اما آن‌ها این کار را هم نمی‌کنند.


سؤزوموز-قرار:

١-بنا به آنچه که گفته شد، از امروز کسانی را که در لیست دوستانم هستند اما هیچ‌گونه واکنشی، از نوشتن کامنت و انتقاد سازنده تا لااقل شئیر کردن آن‌ها، به نوشته‌ها و تحقیقات و عکس‌ها و اسناد تقدیم کرده‌ام از خود نشان نمی‌دهند، به عبارت دیگر زنده‌های مرده را، به تدریج از لیست دوستانم خارج خواهم کرد. هر چند مناسب‌تر است که این گونه افراد، اقلا برای یک بار هم که شده، از خود واکنش و حرکتی نشان دهند و خود از لیست من خارج شوند.

٢-از سال آینده، مجموعه‌ی مقالات و تصحیحات من بر آثار قدیمی-دیگران، به صورت کتب متعدد منتشر خواهند شدند. چاپ کاغذی این آثار در کیفیت بالا که بالغ بر صدها عنوان خواهند بود، «تنها و فقط» و «به طور رایگان» به خواننده‌گان فعال، به شرحی که آمد- اهدا خواهد شد.

گئرچه‌یه هو!


No comments:

Post a Comment