Wednesday, November 11, 2020

بهترین رفتار در حال حاضر، و پایان دادن به بحث‌های خودمختاری سیاسی و دهلیز و ...

بهترین رفتار در حال حاضر، و پایان دادن به بحث‌های خودمختاری سیاسی و دهلیز و ...

مئهران باهارلی

 



بهترین رفتار در حال حاضر، پس گرفتن تمام نواحی مقرر شده در این قرارداد تا اول دسامبر، هم‌زمان آماده‌گی حداکثری نظامی برای نبرد نهایی در صورت عدم تخلیه‌ی مناطق اشغالی در موعد مقرر توسط ارمنستان، شکستن دوباره‌ی آتش‌بس و یا منصرف شدن پاشینیان رو به موت سیاسی از پیمان صلح (به سبب بروز یک شورش و قیام ضد مخملی-ضد رنگی؛ کودتای روسی در ارمنستان؛ اعمال فشار دیاسپورای خیال‌پرست ارمنی در فرانسه و لوس آنجلس بر پاشینیان) است. در صورت بروز هر کدام از این وضعیت‌های جدید آزربایجان، باید در یک ضربه‌ی خرد کننده و تهاجم نهایی بخش باقی‌مانده را هم در ظرف چند روز تصرف و آزاد و پرونده‌ی جمهوری آرتساخ و خودمختاری سیاسی قره باغ و دهلیز لاچین و ... را ابدیا مختومه اعلام کند. زیرا ارمنیان نوعی، هرگز تمامیت ارضی آزربایجان را نخواهند پذیرفت و کینه‌توزانه با تحریک دشمنی غرب و جهان مسیحی و دولت‌های استعماری اوروپایی فرانسه و روسیه و آریائی‌های فارس و کورد و یونانی و هندی و صربی بر علیه تورک‌ها و آزربایجان و تورکیه و دمیدن مدام در کوره‌ی افسانه‌ی نسل‌کشی ... ، همیشه به جنگ‌افروزی و تجزیه‌ی آزربایجان و الحاق قره باغ و دهلیز لاچین و ... به ارمنستان تلاش خواهند کرد.....

پ.س. خودمختاری و استقلال و التحاق و ... بالذات اموری بد و مذموم نیستند. اما مطلب آن است که ناسیونالیسم ارمنی عجین شده با نژادپرستی و نفرت از تورک و آلوده-متمایل به ارتکاب جنایات جنگی و .... است. ناسیونالیسم ارمنی، ارمنیان را ملتی برتر و تورک‌ها را ملتی پست، و یک تورک را به عنوان موجودی نیمه انسان و یا انسان پست، فاقد حقوقی که یک ارمنی به عنوان یک انسان برتر می‌باید از آن برخوردار باشد می‌داند. به همین سبب است:

-در حالیکه ارمنیان برای ارمنی‌های قره باغ خواستار حق تعیین سرنوشت هستند، همان حق را برای تورک‌های قره باغ و یا تورک‌های خود ارمنستان در نواحی ایروان و زنگه‌زور که همه را نفی بلد-اخراج-دیپورت کرده‌اند قائل نیستند.

-به خاطر یک صد هزار ارمنی در قره باغ، حاضرند یک میلیون تورک را از خانه و کاشانه‌ی خود آواره کنند زیرا به نظرشان ارزش یک انسان ارمنی، برابر با ارزش ده‌ها و بلکه صدها تورک نیمه‌انسان است.

-در حالیکه ادعا می‌کنند آزربایجان گویا در آینده بر علیه ارمنی‌های قره باغ پاک‌سازی اتنیکی و نسل‌کشی انجام خواهد داد، خودشان کوچک‌ترین مساله‌ای با نسل‌کشی و جنایات جنگی که قبلا در خوجالی و دیگر جای‌ها انجام داده‌اند و هشت‌صد هزار نفر تورکی که با اشغال سرزمینشان آن‌ها را آواره و از خانه و کاشانه‌ی خود رانده‌اند ندارند.

-در حالی‌که خود در سال‌های جنگ جهانی اول بین دو تا دو نیم میلیون تورک و کورد و عرب و قفقازی و یهودی را در جنوب و شرق آناتولی، قفقاز و شمال غرب ایران-تورک‌ایلی با ارتکاب جنایات جنگی و وحشی‌گری‌های بی شمار قتل عام و کشتار کرده‌اند، تلفات ارمنیان در همان حوادث را به دروغ به صورت نسل‌کشی ارامنه نشان می‌دهند.

-در حالیکه خود فاناتیک‌های مسیحی متجاوز و اشغال‌گر و جانی جنگی و نسل‌کش هستند، ارمنیان را در غرب به صورت قربانی تورک‌های وحشی نیمه انسان غیر متمدن جهادیست و خون‌آشام و فاناتیک نشان می‌دهند،

-در حالیکه تخریب یک کلیسا در حین جنگ  را به صورت جنگ تمدن‌ها و اقدام تورک‌ها برای ریشه‌کن کردن میراث ارمنی عرضه می‌کنند، کوچک‌ترین مساله‌ای با نابود کردن ٣٠٠ مسجد و عبادت‌گاه تورک توسط خودشان در اراضی اشغالی ندارند. ...

به این سبب است که هر گونه حق و امتیازی که به ارمنیان آزربایجان داده شود، از جمله خودمختاری سیاسی باید به صورت متقابل باشد و قبلا عین آن‌ها را ارمنستان می‌باید به تورک‌های خود- که باید حق بازگشتشان (و در صورت عدم امکان این امر، پرداخت تضمینات لازم برای بازمانده‌گان آن‌ها) را قبول کند-داده باشد. آنهم پس از قبول علنی و رسمی مرزهای بین المللی و تمامیت ارضی آزربایجان از سوی دولت ارمنستان و اینکه مساله‌ی تعیین وضعیت ارمنیان داخل جمهوری آزربایجان، امر داخلی دولت آزربایجان است.

هر گونه خودمختاری سیاسی به ارمنیان قره باغ، در حالیکه ارمنستان تورک‌های خود را نفی بلد کرده است، و با توجه به سابقه‌ی تجاوزات و اشغال‌گری و جنایات جنگی و نسل‌کشی‌ها و توسعه‌طلبی ارضی پایان‌ناپذیر ارمنی و سوء استفاده‌ی ارمنیان از خودمختاری برای الحاق به ارمنستان بزرگ و ... حتی نباید موضوع مذاکره و بحث باشد.

از دادن دهلیز لاچین به ارمنیان نیز باید مطلقا جلوگیری کرد. تورک‌ها ذاتا با سخاوت و گشاده‌دستی در قرن گذشته سرزمین‌های بسیار تورک را شامل ایروان و زنگه زور و ... به ارمنستان بخشیده‌اند. انتظار به دادن سرزمین‌های جدید تورک به ارمنیان، خیال‌پروری است. علاوه بر آن، طرفی که محتاج به گرفتن تضمین‌های امنیتی، از قبیل دهلیز و ... است تورک‌ها هستند و نه ارمنی‌ها که به اخراج و نسل‌کشی و اشغال سرزمین‌های تورک، اقلا در سی سال اخیر دست زده‌اند. ارمنیان با ذهنیت فعلی‌شان یک تهدید امنیتی جدی و همیشه‌گی برای همسایه‌گان تورکشان هستند.....

No comments:

Post a Comment