Friday, April 14, 2023

سوسن نواده ‌رضی و لومپه‌ن آزه‌ربایجان‌چی‌ «شانلی ایلدیریم»ین اونو شخصیت تئرورو و تهدید ائتمه‌سی

سوسن نواده‌‌ رضی و لومپه‌ن آزه‌ربایجانچی‌ «شانلی ایلدیریم»ین اونو شخصیت تئرورو و تهدید ائتمه‌سی

 

آزربایجان‌گرایی یک ایدئولوژی و هویت ملی «منحرف» است. زیرا تعاریف آن از ملت، وطن، زبان، ادبیات، ....، و تاریخ‌نگاری آن همه‌ در ضدیت و انکار ملت تورک، وطن تورک، زبان تورکی، ادبیات تورک و تاریخ‌نگاری علمی و تورک است. آزربایجان‌گرایی با این خصوصیات، موثرترین، موفق‌ترین و مهلک‌ترین ابزار دشمنان تاریخی تورک در دو قرن اخیر برای متوقف ساختن روند ملت شونده‌گی تورک‌ها (اوغوزهای غربی) ساکن در ایران و قفقاز، و تضعیف و تجزیه‌ و آسیمیله ‌کردن آن‌ها بوده ‌است.

یکی دیگر از خصوصیات آزربایجان‌گرایی، «جاهل جذب‌کُنی» آن است. آزربایجان‌گرایی هم مانند جریانات مشابه افراطی مذهبی و نژادپرست، جریانی عوامانه‌ و جاهلانه، حتی تجسم جهالت و بلاهت است. نوعاً کسانی به ‌هویت ملی آزربایجانی شعوبی- صلیبی – استعمار – پان‌ایرانیسم ساخته - که‌ در تاریخ و جوغرافیای ایران وجود خارجی ندارد و مردم تورک هم هرگز آن را قبول نکرده‌ و نخواهد کرد - معتقد می‌شوند که ناآگاه ‌و بریده ‌از جهان واقعیت‌ها، از جمله ‌بیگانه با هویت ملی تورک و فرهنگ تورک و تاریخ تورک و مردم تورک پراکنده ‌در تورک‌ایلی، ایران و منطقه بوده، غرق در جهل مرکب و حتی به ‌نوعی کندذهن و عقب‌مانده‌ی ذهنی باشند.

خصوصیت «جاهل جذب‌کُنی» نیز باعث شده‌ که‌ جریان آزربایجان‌گرایی طبیعتاً و صرفاً دارای «فعالین سیاسی» و «عمل‌گرایان بدون مغز» بوده،‌ و فاقد «اندیشه‌ورز» و «روشن‌فکر» باشد. در واقع یکی از بزرگ‌ترین ضربه‌های جریان مانقورتی آزربایجان‌گرایی به ‌مردم تورک ساکن در ایران، به‌ دلیل آنکه ‌در یک صد و بیست و پنج سال اخیر جریان مسلط و اصلی در مرکز آزربایجان تبریز و اطراف آن بوده، محروم کردن مردم تورک از داشتن طبقه ‌و صنف روشن‌فکر تورک بوده ‌است.

آما آزربایجان‌گرایی صرفاً یک جریان و ایدئولوژی «منحرف» نیست. بلکه ‌یک جریان «منحط» و «بی اخلاق» (بی اخلاقی مدنی، بی اخلاقی سیاسی، بی اخلاقی علمی، ....) هم است. در آسیب‌شناسی این نابه‌هنجاری، می‌باید به ریشه‌های تاریخی آزربایجان‌گرایی یعنی تروریسم شعوبیه و شیعیسم فارسی و صفویسم، و سپس لومپنیسم و خشونت‌طلبی و آنارشیسم ازلی – قفقازی و مانقورتیسم تبریزی دوره‌ی مشروطیت و آزادی‌ سِتان، و نظام بدتر از فاشیسم و نازیسم استالینیستی، به علاوه‌ی عدم وجود صنف روشن‌فکر به عنوان وجدان آگاه جامعه در میان آزربایجان‌گرایان متوجه شد. وجه ‌بی اخلاقی و انحطاط معنوی آزربایجان‌گرایی آن چنان شدید است که ‌اصطلاح «آزربایجان‌گرایی شارلاتانی – لومپنی» برای توصیف و کاتگوریزه‌ کردن نوع غالب آن وضع شده‌ است.

لومپنیزم – شارلاتانیزم آزربایجانی، دشمن اصلی خود را تورک‌گرایان، قائلین به‌ هویت ملی تورک، و کلاً هر آن کس که ‌خود را تورک بداند تعیین، و وظیفه‌ی خود را نابود و خاموش کردن صدای روشن‌فکران و اندیشه‌ورزان تورک مشخص کرده‌ است. همانطور که سوسن نواده رضی می‌گفت مردم تورک را نه فارس‌ها، بلکه همین تورک‌ها(ی مانقورت و گؤزقامان) است که سرکوب و نابود می‌کنند: «بیزله‌ری فارس‌لار دئییل، تورک‌له‌ر اه‌زیپ داغیدیر». اکنون بیش از دو دهه ‌است که ‌لومپنیزم – شارلاتانیزم آزربایجان‌گرا، برای نابودن کردن معنوی و فیزیکی تورک‌گرایان مخصوصاً اندیشه‌ورزان و روشن‌فکران تورک، از هر بی اخلاقی و در راس آن‌ها «انتقاد تخریبی»، «ترور شخصیت» و «لو دادن تورک‌گرایان به‌ اورگان‌های اطلاعاتی و امنیتی» و .... استفاده‌ می‌کند. به‌ عنوان نمونه ‌اینجانب به ‌صرف بیان عقاید خود و حقایق در باره‌ی هویت ملی تورک، مردم تورک، زبان و فرهنگ و تاریخ و دموگرافی و وطن و ..... تورک، هدف ثابت گلّه‌ی لومپن‌ها و شارلاتان‌های آزربایجان‌گرا بوده‌ام (احم. اوب.، سیر. مدد.، علی. اصغر.، هاد. قارا.، محم. آزاد.، علی. فرش.، حسی.محم.صدی.، یدال. کنع.، مرت. نگا.، علی. قره.، اومو. دوز.، مسع. هارا.، ابوا. حسی.، ائلش. بؤی.، نقی. محمو.، رامی. جبا.، حمدا. سلی.، حسی.نوع.، فریدون جلیلوف، صال. کام.، لیل. مجت.، آرا. یورد.، حبی.ماک.، هدا.سلط؛،   .....).

یکی دیگر از چهره‌های شاخص تورک قربانی ترور شخصیت لومپنیزم – شارلاتانیسم آزربایجان‌گرا، مرحوم سوسن نواده ‌رضی، متفکر، شاعر، ادیب، نویسنده، ژورنالیست و محقق تورک تبریزی و از سرآمدان حرکت ملی دموکراتیک تورک معاصر است. به‌ طور مشخص یک آزربایجان‌گرا از جمهوری آزربایجان به ‌اسم «شانلی ایلدیریم» - دارای اختلالات روانی و ناهنجاری‌ای از طیف سوسیوپات – پیسیکوپات[1] که ‌به‌ طور مرضی و بیمارگونه ‌صاحب عقده‌ی روحی در باره‌ی شخص من است-، بیش از یک دهه در صفحه‌ی فیس‌بوکی خود در میان دیگران، سوسن نواده ‌رضی، این خادم صدیق ملت تورک و شخصیت فداکار و مظلوم که ‌از همه‌ جهت شایسته‌ی عنوان «قهرمان ملی ملت تورک» است را هم با سخیف‌ترین ادبیات توالتی و الفاظ رکیک و مستهجن آمیخته با آزار جنسی، ترور شخصیت و هتک حرمت و حیثیت می‌کرد. این فرد بیمار و ابله ‌و لومپن و شارلاتان، آنگونه ‌که ‌سوسن نواده ‌رضی بیان می‌کرد، او را تهدید به‌ مرگ هم کرده ‌بود (عموماً ترور شخصیتی، مقدمه‌ی ترور و حذف فیزیکی اشخاص است). سوسن نواده ‌رضی می‌گوید که وی آن چنان از بی اخلاقی این جانی بالقوه، متاثر شده ‌بود که ‌در مقطعی کاملاً در هم شکسته ‌و افسرده‌ شده‌ و «سکته‌ی روحی» کرده‌ بود: «شدّت‌لی بونالیم گئچیرتدیم. روحوم‌دا سکته ‌‌یاشادیم، سان‌ کی چؤکدوم».

سوسن نواده‌ رضی محق است آنجا که‌ می‌گوید، هر چند افراد جاهل و سفیهی مانند شانلی ایلدیریم قسماً خودشان مسئول وضعیتی که ‌در آن گرفتار شده‌اند می‌باشند، اما دیگران هم در این امر شریک هستند. من نیز بر همین عقیده‌ام و معتقدم اراذل و اوباشی مانند شانلی ایلدیریم و کلاً لومپن‌ها – شارلاتان‌های آزربایجان‌گرا، علاوه‌ بر انتخاب مجرمانه‌ی خود که ‌مسئول آن هستند، محصول آن دسته ‌از فعالین سیاسی و گویا اهل قلم بی وجدان از طیف‌های گوناگون آزربایجان‌گرا (پان‌ایرانیست خجالتی، استالینیستی، شارلاتانی – لومپنی، التقاطی، ....) و چپ ایرانی هستند که ‌در مقابل بی اخلاقی و ترور شخصیتی که‌ ابلهانی امثال شانلی ایلدیریم و دیگر آزربایجان‌گرایان بر علیه ‌سوسن نواده‌ رضی و اینجانب و عموماً مولفین و روشن‌فکران و اندیشمندان تورک علناً انجام می‌دادند و می‌دهند، سکوت کرده ‌و می‌کنند.

چنانچه‌ در طول این سال‌ها که‌ سوسن نواده‌ رضی و من و دیگران بلا انقطاع در معرض ترور شخصیت آزربایجان‌گرایان در سایت‌ها و تلویزیون‌ها و صفحاتشان بوده‌ایم، به‌ جز عده‌ای تورک‌گرا و تورک باوجدان و آگاه‌ و دارای جسارت مدنی، هیچ آزربایجان‌گرای شناخته ‌شده‌ای به‌ دفاع از ما برنخاستند. بر عکس طیف‌های گوناگون آزربایجان‌گرا (پان‌ایرانیست خجالتی، استالینیست، شارلاتان – لومپن، التقاطی، ....) با سکوت، با لایک زدن و کامنت نوشتن در زیر تخریبات و ترورهای شخصیتی، و حتی حمایت و همکاری و خط‌دهی علنی و یا در پشت صحنه، لومپن‌هایی مانند شانلی ایلدیریم را تشویق و تشجیع، جری‌تر و گستاخ‌تر کردند. زیرا یا شهامت مدنی نداشته‌ – ندارند و یا خودشان هم به‌ اندازه‌ی آن اراذل و اوباش و چوماق‌داران آزربایجان‌گرا، و در بسیاری از موارد بسیار بیشتر از آن‌ها، بی وجدان و بی اخلاق بوده ‌و هستند. ننگ و لعنت ابدی بر این زبونان ......!.

در زیر قسمتی از مکاتبات سوسن نواده ‌رضی را در باره‌ی ترور شخصیتی و آزار جنسی که‌ از طرف آزربایجان‌گرای سوسیوپات - پیسیکوپات و جانی بالقوه «شانلی ایلدیریم» معروض به ‌آن بوده را نقل کرده‌ام. در ادامه نمونه‌هایی از اراجیف و لاطائلات این سوسیوپات – پیسیکوپات بر علیه انسان فرهیخته سوسن نواده رضی را داده‌ام.   

پایان نوت مئهران باهارلی










سوسن نواده ‌رضی:

 -بیزله‌ری فارس‌لار دئییل تورک‌له‌ر اه‌زیپ داغیدیر. .... بو ماجرا [آزه‌ربایجان‌چی‌لارین سیزه ‌یاپدیق‌لاری شخصیت تئرورو و فئیس‌بوک صفحه‌نیزی قاپاتدیرمالاری] مه‌ن‌ده‌‌ ده‌‌ روحیه‌‌ قویمادی قالسین. آخماق‌لارا یئنیلمه‌ک زور گه‌لیر آداما. هر چند گئچیجی بیر وضعیت اولسا دا.

 -[ائله ‌بئله] وئبلاگیمی چوخ‌دان‌دیر ایشله‌تمیره‌م. یعنی واخت اولمور. آمما هرده‌ن گؤز آتارام. او قه‌ده‌ر مه‌نه ‌سؤیوش یاغدیریرلار کامئنت‌ده. سیزین اوزوزده‌ن!!! یعنی سیز بو قه‌ده‌ر قورخونج بیری‌سیز بونلارین گؤزونده؟! مذبوحانه ‌‌تلاش‌دادیرلار احمق‌له‌ر! ائله ‌یامانلار یازیرلار کی، آدام قوُرویور قالیر! البته ‌‌بو ادبیات «شانلی ایلدیرم» و اونون تای توش‌لاری‌نا عایددیر، بیلیره‌م. مه‌نی اؤلدوره‌جه‌کمیشله‌ر و مه‌ن چیرکین بیر مئیمونا به‌نزیرمیشه‌م. و بیر چوخ ناموس یامانی ... یازیق جانیم!

 -او گه‌ده ‌«شانلی ایلدیریم» مه‌نیم عکسیمی قویوپ، سونرا دا مه‌نه‌ و سیزه ‌‌بول‌لوجا یامان یازیپ. دوست‌لار یازدی‌لار کی مه‌نه ‌قارشی تخریبات وار فئیسده. گه‌لدیم باش ووردوم. لاپ تازا ته‌ندیرده‌ن چیخیپ! نه‌ ایسه، مه‌نی تانییان تانیر، تانیمایانین دا داش باشی‌نا دوشسون. یازیپ سانجاق [کی] تئلئگرام‌دا چیخیر، [اونو] مه‌ن سیزین امریزله‌ چیخاردیرمیشام. بو آدام رسمن ده‌لی‌دیر.

 -آرادا ائله ‌بو سه‌فئح‌‌له‌رین اه‌لی‌نده‌ن شدّت‌لی بونالیم گئچیرتدیم. روحوم‌دا سکته ‌‌یاشادیم، سان‌ کی چؤکدوم ده ‌دئمه‌ک اولار. آمما دوست‌لار سایه‌سی‌نده ‌‌شوکور یئنی‌ده‌ن گوج‌له‌ندیم. داوام ائتمه‌م و یاریمچی‌لیق قالمیش ایشله‌رین دالی‌سی‌نی توتمالییام..... بیزله‌رده‌‌ حالا اؤلمه‌یه‌ن آرزولار وار، خیاللار وار. بون‌لاری آلا‌بیلمیرله‌ر. هه‌له‌‌ نفس گه‌لیپ گئدیر. هه‌له‌‌ اومود وار، آزدان چوخ‌دان. بو دا مه‌نیم کیمی‌له‌ری گوج‌لو ساخلیر.

 -اولسون، قوی ده‌لی اولسون‌لار، بورالاردا ده‌لی اولمادان یاشاماق و دیری قالماق اولماز کی. .... گینه‌‌ ساغ اولسون ده‌لی شانلی، یئنی‌ده‌ن گؤروشدوردو بیزی!

 -آمما بو اینسانلار مه‌نیم وطن‌داش‌لاریم، مه‌نیم ائلیم، مه‌نیم آدام‌لاریمدیر. بون‌لاری بو گونه‌ سالان اؤزله‌ری دئییل کی. بلکه ‌‌بو سوچ‌دا پای‌لاری وار، آمما کیم ایسته‌ر جاهیل قالسین؟.

 -نه‌‌ قه‌ده‌ر ده‌‌ حاق‌لی‌سیز. تمامن اؤلموشه‌م‌دیر یاشامین ایچی‌نده، ‌چوخ ایتمیشه‌م، نه‌‌ بیلیم. ذاتن بو گون‌له‌ر هئچ زاد حاقی‌ندا هئچ بیر فیکریم یوخ. بلکه ‌ده‌‌ پوکالیپ بئینیم..... دوغروسو هئچ زاد یئری‌نده ‌دئییل! .... ده‌لی‌خانادا یاشادیلماقداییق!! کؤنلوموزون ده ‌‌نه ‌ایسته‌دییی‌نی چوخ‌دان اونودان‌لاردانیق! کؤنولون نه‌ اولدوغونو دا خاطیرلامیرام آرتیق. قارامسار دا دئییله‌م، آنجاق هر شئی قارا اولونجا..... البته‌‌ کی هئچ نه‌ گؤنلوم‌جه ‌‌دئییل.

 آمما بیر ته‌هه‌ر باشیمیزا شیره ‌یاخیریق، کی یانی یاشاییریق. مثلن گوج‌لو اولماغا چالیشیرام، نئینه‌ییم؟ آیری چاره‌م یوخ کی. سیخیل[ما]ماغیمیز اوچون هئچ نه‌ قویماییپ‌لار قالسین کی! ....

 مه‌ن آرتیق بیخمیشام، اوموروم‌دا دئییل داها. باشیمی سالمیشام دوغرو بیلدییم یولدا یورویوره‌م. کیم نه‌ دئییرسه‌ دئسین. 

مؤمونه‌م یا کافیره‌م، من خود نمی‌دانم هنوز

چاشقینام، دیوانه‌یه‌م، سر در گریبانم هنوز

سجده‌‌ قیلمام آدمه، عقلش به‌ سیبی زائل است

مه‌ن‌ده ‌‌آللاه‌لیق وار امّا، شکل انسانم هنوز


بو دا حسن ختام اوچون!

سون‌سوز سایقی‌لاریمی سونارام سیزه

سوسن نواده‌‌ رضی


نمونه‌ای از ترور شخصیت و آزار جنسی توسط آزربایجان‌گرای لومپن-شارلاتان و سوسیوپات - پیسیکوپات، شانلی ایلدیریم بر علیه شخصیت ملی و فرهیخته‌ی تورک سوسن نواده رضی:

ŞANLI (FLIPE) ILDIRIM adlı lümpen ve şarlatan, Sosyopat - Pisikopat Azerbaycançının Türk bilge Sûsen Nevâde Rezi’ye qarşı yapdığı şexsiyet téroru ve cinsel te’cizden örnekler:

-Mehran Baharlı axının yetışdirdiyi şəxslərdən biri, Baharlinin köləlik xəstəliyinə tuş gəldiyi üçün onun yanında donub qalan, qatı Azərbaycan yağısı, manikürist - pedikürist, ǝprimiş ayağı sürüşkǝn Sousan Navadeh Razıdır. Mehran Baharlı itdən də yan ötməyən yağılarımızın yallandırıb üstümüzə qısqırdığı bu mənliksiz alçağı tanıyın!

-Bilǝrǝkdǝn Tǝbriz lǝhcǝsini ǝn qabarıq biçimdǝ gülünc doğuran amaca tuş gǝtirǝn qanıpozuq alçaq Sousan Navadeh Razi, Mehran Baharlı tǝşkilatı tǝrǝfindǝn yönǝldirilǝn (ائله بئله) bloqun habelǝ Telegramda Sancaq gündǝliyinin yönǝtiçisidir. Güney soydaşlarımdan xüsusi xidmet orqanlarına bağlı olan, Güney - Quzey Azǝrbaycan ayrıseçkiliyi yaratmağa çalışan Mehran Baharlı tǝrǝfindǝn açılmış hǝr hansı bir qrupa sayta ... qarşı ayıq vǝ gözüaçıq olmalarını dönǝ dönǝ tǝvǝqqe edirem.

-Susǝn Nǝvade Rǝzini vicdanlı jurnalist kimi tanıtdıran danabaşlara söylǝyim: Azǝrbaycanın qatı yağısı olan Mehran Baharlı çǝtǝnin yandaşları heç vaxt vicdanlı ! jurnalist ola bilmǝzlǝr!

-Birbaşa xüsusi xidmǝt qurumlarına bağlı olan, Mehran Baharlı (Yine Sözümüz) çǝtǝnin sayığlamalarını ǝn çox bǝyǝnǝn, sapı özümüzdǝn olan baltalar. Özgǝ yalağına dadanan sülǝncǝk qanıpozuq köpǝklǝr vǝ cır cındır, ayağısürüşkǝn qancıqlar! Sousan Navadeh Razi, Hümeyra Sabri

-Sapqınlara qarşı kimliklǝrindǝn asılı olmayaraq tutarlı vǝ kǝskin qınaqlardan yayınası deyilǝm! Bütünüylǝ pisliklǝrǝ saplanmış Nǝvade Razı kimi alçaqların iç üzünü açıp millǝtǝ tanıtmağı özümǝ borc bilirǝm. Soydaşlarımız bu yaramazların etkisinǝ qapılmasın deyǝ sürǝkli etik olmayan yazılarıma dǝvam edecǝyǝm. Yazının üstündǝ isǝ sizinlǝ uzun uzadı danışmaq istǝmirǝm.

-Çünkü birǝr birǝr Baharǝklǝri sikǝcǝyǝm. Ondandır. Mǝhv edǝcǝyiz hamınızı. Özümde sǝni sikǝn diylǝm verǝcǝ[m] Əfqanlılar[a] : )))))))))))) SIKDIR. İt yalanı danışma qancıq tulası! Qarşınıza çox tǝhlükǝli bir kimsǝ çıxıb ki kökünüzü baltalamaz[s]a ǝl çǝkmǝyǝcǝk. İQum çox yüksǝkdi ayağısür[ü]şkǝn qadın! Bax qancıq tulası get ǝrbabivi çağır gǝlsin. KÜÇÜK.

-Xüsüsi xidmǝt orqanlarına bağlı olan, Gine Sozumuz hesabini yönǝldǝn qanıpozuq Mehran Baharlının Azǝrbaycana qarşı sayığlamalarını sürǝkli bǝyǝnǝn utancaq paniranistlǝrin bir neçesi: ... Susan Navadeh Razı

-Kölǝ Mehran Baharlını bu yazısını ilk bǝyǝnǝn Azǝrbaycan yağısı sözügedǝn sapqındır.

-Örnǝk üçün, götürǝk elǝ Susǝn Nǝvade Rǝziadlı alçağı. Bu iyrǝnc yaratığın ....

-Azǝrbaycan yağısı Susǝn Nǝvade Rǝzi onu yallandıran fars ağalarından buyuruğunu belǝ almışdır!

-Mehran Baharlı çǝtǝnin yetirmǝsi, qanıpozuq alçaq. Süsǝn Nǝvade Rǝzi, ǝdǝbiyat üzrǝ xidmǝt etdiyi üçün fars dölü Mehran Baharlı mǝnliksiz alçağı Nobel ödülünı aday göstǝrilmǝsini istǝyir. Mehran Baharlıya satqınlıq üzrǝ ǝn yüksǝk ödül verilǝcǝk. Pox motalından ödül.  

 مطالب مرتبط:

سوسن نواده رضی (مئهران باهارلی‌یا): تورک‌له‌ریمیزی بیر قورتاران اولاجاق‌سا، او دا مطلق سیز اولاجاقسیز.

https://sozumuz1.blogspot.com/2023/04/blog-post_14.html

سوسن نواده ‌رضی و لومپه‌ن آزه‌ربایجان‌چی‌ «شانلی ایلدیریم»ین اونو شخصیت تئرورو و تهدید ائتمه‌سی

https://sozumuz1.blogspot.com/2023/04/blog-post_93.html

مقالات باهارلی مرا عاشق تورک و زبان تورکی کرد

https://sozumuz1.blogspot.com/2023/04/blog-post_56.html

ما تورک‌های همدانیم. مهران بهارلی را یک قهرمان بزرگ می‌دانم. و من نمونه‌ای معمولی از میلیون‌ها نفر تورک خارج از آزربایجانم.

https://sozumuz1.blogspot.com/2023/04/blog-post_66.html

مئهران بئی : شما در شوره‌زاری درختی را کِشته‌اید که ریشه دوانیده است

https://sozumuz1.blogspot.com/2023/04/yine-sozumuz.html

در ٩٠-١٠٠ سال گذشته افرادی مانند بهارلی غایب بودند

http://sozumuz1.blogspot.com/2022/04/90-100.html

اگر می‌خواهید که از نوشته‌های جناب مئهران بهارلی بهره ببرید

http://sozumuz1.blogspot.com/2022/11/blog-post.html


[1] Sociopathy: The unofficial term for Antisocial Personality Disorder (APD), a term people use, often arbitrarily, to describe someone who is apparently without conscience, hateful, or hate-worthy.

Psychopathy: Not an official diagnosis and is not considered an APD. It is used to convey a sociopath who is simply more dangerous, like a mass murderer.

No comments:

Post a Comment